iklan

Followers

Pages

Tuesday 1 September 2015

Mencari rezeki di Little Penang, KLCC

Jumaat minggu lepas ada appointment dgn client unit trust di KLCC. Macam biasa tempat kitaorang lunch di Restoran Little Penang kat tingkat atas sekali. Aku tiba awal dalam pukul 12.00 tengahari sebab nak book meja awal. Kalau tidak masa waktu rehat Jumaat terpaksa beratur di luar restoran.

Sementara menunggu client tu, tergoda nak menikmati cendol.

Ya Allah memang nikmatnya cendol ni. Lemak2 manis gitu! Laju aje aku perabiskan sementara nak menunggu temujanji pukul 12.45 tengahari.

Tak nak buang masa, aku ambil order client melalui mesej whatapps je. Macam biasa bila pi sini, inilah yang aku order, kuew tiaw goreng special.


Sengkak perut nak menghabiskannya sebab dah masuk cendol tadi. So aku order teh cina panas je utk air minum.

Client ni plan nak keluarkan duit investment dia tapi aku advise tak perlu sebab harga tengah turun ni elok dia ambil kesempatan invest. Yang bestnya 2 tahun lalu dia invest dgn harga lebih tinggi 2 sen drp harga sekarang tetapi jumlah pulangannya masih untung 14%. Camner tu? Kena jumpa aku personally le utk sembang.

Jadi dia buat keputusan untuk invest. Alhamdulillah! Rezeki utk aku. Bila kita jaga duit client seperti mana kita jaga duit sendiri, InsyaAllah ada ganjarannya. Pun begitu sabar dgn pelbagai dugaan & cabaran. Aku memang jenis yg suka memaksa atau merayu client utk invest. Aku beri maklumat, terpulang pada dia utk buat keputusan. Kadang mungkin baik pada kita tetapi tidak pada orang lain. Allah lebih mengetahui.


Selama ini dia hanya invest dgn duit KWSP sahaja, tetapi kali ini menambah dgn wang tunai. Alhamdulillah, kalau nak rezeki tu tak ke mana. Jika tak jadi tu, Allah lebih mengetahuinya. Bersabar-sabarlah.

1 comment:

Anonymous said...

Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@my.zalora.com jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!