iklan

Followers

Pages

Thursday, 2 May 2013

Rohingya 1 May 2013 - Pembunuhan berterusan ; Alasan Muslim nikah Buddha

Berita malam tadi yang tengok di TV9 tentang nasib Muslim Rohingya yang rumah mereka dibakar kesemuanya. Terasa air mata aku nak gugur sama melihat tangisan mereka.

Semua kediaman mereka musnah menjadi abu dijilat api yang menggila. Mereka hanya mampu cuba memadamkannya dengan mengisi air ke dalam baldi dan mencurahkan ke api yang marak.

Tidak ada apa yang tinggal untuk mereka. Malah tidak tahu ke mana hala hendak dituju untuk menyelamatkan diri. Betapa kejamnya manusia yang berterusan menindas dan menyiksa mereka ini. Kekejaman yang tak mampu di terima dek akal aku ini.

Berita penuh peristiwa berdarah 1 May 2013 di SINI... dalam Bahasa Inggeris.



Boleh juga jenguk facebook 'Rakyat Muslim Bersama Muslim Rohingya' untuk membaca berita-berita kekejaman yang berlaku di sana.

Mari kita sama-sama berdoa dan bantu mereka.

5 comments:

Kakzakie said...

Terguris hati kita bila melihat dan mendengar berita macam ini kan Liza. Cuma pendedahan macam kurang diberikan di media Malaysia. Kalau yg surf internet dapatlah tahu.

Doa kita moga segera mendapat pembelaan.

ummiross said...

Memang sangat2 sedih dengan penderitaan mereka, sama2 berdoa untuk mereka setiap kali selepas solat.

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

memg melampau la diowg nie.xda apa2 ke yg kite dan gov kite leh bantu?

ZWAN SABRI said...

Rohingya perlu dibela.. kesian depa.. huhu

jeBateja said...

kat tempat keja....baru kuar fatwa....nak terminate myanmar ni sket demi sket....ambil nepal...ahakz....