iklan

Followers

Pages

Friday 8 February 2013

Baru kerja sikit dah demam! Apa daaa???

Lewat aku bangun pagi ni... dah nak pukul 6.40 pagi. Kalut-kalut... Hubby dah siap-siap nak pi kerja dan hantar anak sulung ke sekolah di Bandar Baru Bangi. Terjaga pun sebab tiba-tiba terbatuk dan tekak berkahak. Alahaiii... adalah kerja yang terbengkalai ni karang.

Petang semalam agak sibuk sikit. Jumpa client di Bangsar dan yang bestnya dia pulak yang belanja aku makan nasi ayam di restoran Sup Janda Baik. Client aku kata restoran di ada masuk dalam Jalan-Jalan Cari Makan TV3. Eh... terujalah pulak ye!

Malangnya masa tu kitaorang sampai situ dah pukul 2.15 petang. Supnya dah habis, diaorang tengah masak yang baru. Kena tunggu dalam 30 minit lagi. Malas nak menunggu, makan ajelah nasi ayam.

Banyak pokok di sekelilingnya. Terasa teduh!

Ni ada citer lebih pasal restoran ni dari blogger lain di SINI.

Sempat client aku suruh aku bungkus sup tulang untuk bawak balik. Takut kempunan katanya... he..he.. rezeki!

Lepas tu aku terus ke ofis unit trust di Bangsar belakang Maybank tu je untuk submit borang-borang pelaburan client-client aku. Sempat aku beramah-mesra dengan staff di kaunter yang lama aku tak jumpa. Maklum saja sebab selalunya aku hantar borang di cawangan Cheras, dekat Hotel Caliber tu.

Kebetulan pula jumpa up-line dan kawan aku dari group yang sama. Dapatlah berbincang masalah dan strategi bersama sambil minum petang pulak. Meeting yang tak dirancang pun.

Hari hujan dan aku pula bergerak balik agak lewat dalam pukul 6 petang. Maka terpaksalah melayan jem teruk dari Bangsar hinggalah ke tol Sungai Besi. Sempat juga aku top-up kad Touch n Go aku untuk lalu Smart Tag. Takut nak beratur di laluan tunai bila waktu nak sampai exit Putra Mahkota.

Terpaksa pula minta tolong hubby ambilkan anak-anak dari sekolah masing-masing. Bukan selalu aku lewat pun, kadang sebulan sekali je.. ha..ha.. jangan jeles! Biasa pukul 5 petang aku dah ada kat rumah dah. Lepas tu sibuk ambil anak-anak balik sekolah je.

Ingatkan nak jumpa 3 client hari ini. Tapi sebab kurang sihat, rasanya 1 client sajalah. Itu pun sebab kawab sekolah dulu. Jumpa santai kat rumah dia je. Bila sakit kepala datang, aku jadi blur kejap.

Semalam kawan aku perasan yang aku dah tak order teh 'o' panas seperti biasa. Aku kata kalau boleh nak elakkan minuman berkafein. Sekarang aku biasa order jus epal suam atau air barli suam je. Selagi dapat menahan nafsu... kadang tergoda juga bila tengok orang minum teh tarik. Usia dah masuk 4 series ni, kenalah jaga lebih lagi. Bukan kesihatan aje nak kena improve tetapi budi bahasa juga. Meningkat usia kenalah minda pun semakin matang.

1 comment:

atuk said...

Assalamualaikum Liza

saya jarang sekali minum minuman yg berkafein...