iklan

Followers

Pages

Wednesday 4 June 2014

Super Iron Man


Selain daripada main susun gambar, semua anak lelaki (3 orang boys) suka sangat main pasang benda macam lego ni. Termasuklah anak yang bongsu, baru 5 tahun umur dia.

Macam-macam dah dibuatnya seperti menyambung bahagian-bahagian mainan helikopter, kereta, lori yang comel-comel ni. Bagi aku bagus untuk senaman minda diaorang dalam usia muda ni.


Gigihnya Arif memasang komponen lego ni. Aku bagi yang mudah je dulu untuk dia. Modal pun tak berapa besar bagi aku. Sekotak dalam RM5, kalau beli banyak mungkin boleh goda diskaun.


Aku beli dengan rakan blogger merangkap jiran rumah aku jugak, Elly Nadira. Memang seronok budak-budak ni main. Lepas dah siap, boleh pulak Arif buka semula dan pasang balik berulang kali. Ingatkan nak suruh dia susun dalam almari atau meja sebagai koleksi, tapi dia tak nak pulak. Buat latihan sampai expert agaknya. Lepas ni boleh pasang sambil tutup mata.



Saper nak order boleh tanya Elly sendiri di link dia ni : http://ellynadyra.blogspot.com/

No comments: