iklan

Followers

Pages

Monday 22 April 2013

Kecoh bunga tulip si Laila Kamilia

Sabtu, 20 April 2013 aku memenuhi permintaan anak dara aku si Asyikin nak ke Alamanda. Baru form 1 pun tapi teringin nak keluar tengok wayang bersama rakan sekelasnya, Atirah. Tapi mak Atirah pesan kena bawak adik perempuannya sama sebagai pengiring... he..he.. Adiknya memang sporting walau pun baru darjah 4. Ada seorang lagi sebenarnya tapi tak mendapat kelulusan dari maknya.

Mula-mula pun Asyikin tak dapat kebenaran dari hubby aku tetapi dia setuju bila aku kata akan hantar mereka ke Alamanda dan akan berada di sana hingga mereka balik. Cuma bila dah sampai tu mereka akan bawa haluan masing-masing tetapi masih dalam kawasan bangunan Alamanda. Mak Atirah pun rasa lega bila itu juga yang aku beritahu melalui panggilan telefon. Siapa yang tak risaukan anak daranya weehhhh... Aku pun takkan lepas anak aku macam tu je.

Sampai saja di Alamanda kami terus bergegas beli tiket wayang. He..he.. sebut tiket wayang tu! Rasa macam zaman dulu pulak. Masa tu baru jam 11.30 pagi rasanya..

Asyikin, kawannya Atirah dan adiknya Mai memilih cerita 'Kecoh Hantu Raya Tok Chai' pukul 1.25 petang manakala aku dan anak sulung, Aishah pilih cerita 'The Croods' pukul 1.00 petang. Pilih cerita kartun je sebab si kecil 4 tahun Arif ikut aku juga.


Asyikin kata cerita ni memang lawak seramlah...

Sementara masih ada masa kami berpecah memilih haluan tempat makan masing-masing. Asyikin pergi dengan kawannya dan aku pula bersama Arif dan Aishah. Saja pilih cerita asing-asing... bagi berdikari sikit.

Lawak cerita ni... gelak saja si Arif

Asal jumpa benda ni je, sibuk le Arif nak naik juga.. budak2!

Bila berjalan kena pegang tangan... bahaya kalau lepas!

Eceh budak kecik ni... merajuk lak!

Turun escalator pun suka main2.. tak boleh nak berdiri betul!
Selepas tengok movie, kitaorang singgah MPH... nak intai buku le kononnya!

Tapi ini yang aku nampak! Aku lagi excited daripada anak aku Aishah pulak dah! Mana tidaknya... malam sebelum tu aku dah pegang novel ni. Baru baca biodata penulis dan sinopsis je! Laila Kamilia, penulis novel Cinta Bunga Tulip. Aku kan suka bunga tulip!

Ada kaunter temu mesra dalam MPH tuu... 

Bersama Laila Kamilia juga novelis Hezzy Azra

Aku nampak benda ni dulu baru tengok penulis yang duduk kat meja tu.. he..he..

Buku tak bawak... tulis atas kertas je untuk Aishah! Peace bersama sekuntum cenderahati..



Aku pun nak juga bergambor sama! Banyak bunga tulip! Pinjam sekejap aje!
Nama Laila Kamilia memang tak asing di mata aku tetapi tak pernah kenal orangnya pun! Ada cerita menarik tentang aku dan dia ni. Next entry aku citerlah ye! Sekarang ni tak banyak masa nak menulis..

Apa pun jangan lupa dapatkan buku ni terus dari penulisnya. Order ajelah kat dia, confirm dapat tanda tangan sekali kat blog dia ni LAILA KAMILIA ; http://lailakamilia.blogspot.com/

Nak order kat aku je pun boleh tapi tetap dia juga yang akan pos kat korang... confirm ada tulis kata-kata untuk si pembeli. Boleh juga kalau nak suruh dia pos sebagai hadiah pada insan tersayang... romantis gitu!.

2 comments:

jeBateja said...

ingatkan dpt bunga tulip...pinjam nguper nya....ahakz....ahakz

ANIM said...

ilucu tengok anak bujang turun escalator..heee..camtulah budak.