iklan

Followers

Pages

Sunday 8 June 2014

Print Screen dengan Lenovo A889

Hujung April kemarin kan aku ada dapat handphone free, entry di Seronoknya dapat handphone free!. Terkebil-kebillah aku cuba cari info kat google untuk dapatkan cara-cara nak buat print screen guna handphone Lenovo model A889. Tak jumpa-jumpa juga.

Akhirnya semasa aku ke kedai komputer Solumax di Bandar Seri Putra, ringan mulut aku bertanya dengan Darren si tokey kedai tu. Setiap kali komputer atau laptop aku pening, situ ajelah tempat aku mengadu. Boleh intai facebook page dia di Solumax Computer Sales & Service.

Darren pun ajar aku cara-caranya :

Tekan butang 'ON/OFF' dan butang 'Lower Volume' serentak dalam 3 saat.

Gambar asal dari SINI, aku edit label je.
Boleh intai spec hp ni kat situ
Kalau tak dapat, cuba dan cuba lagi. Mula-mula terkial-kial jugak aku buat sendiri. Sekarang dah pandai dah. Rasa macam pakai handphone HTC atau Samsung pulak. He..he..

3 comments:

Unknown said...

Hp ni memang takde lampu signal ke bila sms masuk..selalunya ada lampu berkelip2 bila masuk sms @ bila nak cas hp..

Anonymous said...

thank sngat2 sharing sal screen shoot ni sbb memang jenuh jugak i nak cari cara screen shoot finally i found it

NaZiRaH @ Ezyra said...

Thanx for this entry.