iklan

Followers

Pages

Thursday, 10 June 2010

Anak2 ke Zoo Taiping

Anak2 aku dah 'excited' nak ke Zoo Taiping. Seperti yang dijanjikan oleh ayah mereka, lebih kurang pukul 10 pagi @ 6 Jun 2010 kami bertolak dari Parit 3, rumah mak mertua aku menuju ke Taiping.
Perjalanan melalui Kamunting...eh! ni signboard apa ye? Ooo...suami aku kata sinilah rumah kakak angkat dia, kak Suria. Kalau kak Su ada, boleh juga kami singgah melawat. Asyik berborak kat facebook je, nak juga jumpa. Insyaallah, kalau ada rezeki boleh jumpa.
Lalu di penjara tertua di Malaysia ; dibina pada tahun 1879. Wah! memang dah tua, 131 tahun. Bolehlah nak baca cerita penjara ni sikit di sini.. Sejarah Penjara Taiping

Dah nampak signboard zoo, di depannya ada hotel Seri Malaysia. Lain kali boleh le bawa anak2 bermalam kat hotel tu pulak. Tukar2 angin je. Hotel Seri Malaysia

Jaga2 ada harimau...kami nak melawat pak belang hari ni.


Dah sampai Taman Tasik Taiping. Anak2ku! Inilah dia pokok teratai. Kecik2 dulu pernah datang sini kerana hantar abang kandung aku yang pernah bersekolah di MRSM sampai tahun 1986. Tak sangka pula bertemu jodoh dengan orang dekat2 sini juga. Jadi setiap kali balik kampung dia, ke Taiping jugalah aku.


Selamat datang ke Zoo Taiping!!! Info Zoo Taiping...klik je!
Meh kita ronda2 dgn keretapi..tak larat le aku nak ronda keliling zoo dgn jalan kaki je. Ramai betul yang datang bersama keluarga melawat zoo. Kanak2lah yang paling gembira. Sementara beratur nak naik keretapi, sempat le ambik gambar dengan anak2.
Eh! Arif intai apa tu? Sedang beratur bersama anak sulung & bongsu.

Dapat juga posing dengan anak dara yang sorang lagi. Ni yang nombor 3.


Juga dengan suamiku yang pemalu...jadi le buat kenangan...ha..ha..jgn marah yang!

Yeaaa...dah dapat keretapi kami. Perjalanan baru bermula. Cameraman nampak rambut je!
Tak banyak gambar jelas yang dapat diambil. Haiwan2 ni pandai juga menyorok,malu kot.

Suka tengok singa bersantai, tapi kalau dengar dia mengaum...heee...kecut perut aku.
Ni kawan seperjuangan singa, si harimau belang. Elok pulak 3 ekor ni posing pandang kamera. Dia tengok keretapi berhenti kat depan dia...mmm...banyaknya lauk aku, tapi tak boleh nak capai.

Melawat si leher panjang, zirafah, kuda belang, unta & banyak lagi le..ini baru naik keretapi. jenuh le kalau nak menapak keliling zoo ni.


Hai badak sumbu...tido aje ye! Letih sangat agaknya melayan pelawat yang tiba2 je ramai hari ni.

Gajah sedang bergurau senda...

Arif nak tengok ikan besar2? Ikan kelisa pun ada juga.
Sessi jalan kaki pulak. Kita pergi yang dekat2 je la..bersama kelima2 anak, ayahnya jadi cameraman je.

Eh! Nak bawak anak ke mana tu. Tiba2 lalu seekor monyet sedang mendukung anaknya.

Si ular sawa sedang bersantai...

Budak2 ni tak sah pergi zoo kalau tak melawat buaya ni.

Masing2 dah letih. Rehat jap...

Kenapa yg seekor lagi tu jauh?

Dah nak balik dah...dah panas ni...lain kali kita datang lagi ye! 2 tahun sekali agaknya.

Ini gambar May 2008, lokasi yang sama...ada beza tak?

2 comments:

Lina said...

alamak rindunya kat taipingg...

Adzriel AB said...

jom le... lepas tu kita gi bukit merah lak.