iklan

Followers

Pages

Monday 28 April 2014

Seronoknya dapat handphone free!

Status awal pagi tadi.... thanks to hubby bagi hadiah handphone Lenovo model A889.


Macam ni le rupa handphonenya. Gambar aku ambil dari google je. Fungsi macam S4 lah jugak. Nak citer detail ni memang aku tak pandai.

Besar sikit daripada tapak tangan aku ni. Bagi aku berbaloi le dengan harga RM400++. Malah gambar hasil daripada kameranya pun cantik.


Sarapan roti canai dengan anak sulung sebelum dia nak pi kerja part time kat Speedmart sebelah restoran.

Teringat entry 3 tahun lalu tentang hajat nak blackberry 8520. Sampai la ni tak beli. Masa tu hubby bagi handphone Nokia dia, lepas Nokia dia bagi pulak aku Iphone dia. Lepas Iphone, hubby pass handphone HTC dia kat aku sebab dia nak beli Samsung S4. Hubby aku memang gila tukar handphone. Tak kisahlah asal jangan susahkan aku. Menyenangkan aku tu dialukan. He..he..

Nokia --> Iphone --> HTC --> Lenovo.... wah! Ada 4 handphone dah hubby bagi kat aku. Lenovo je yang baru, yang lain tu semua secondhand. Tak kisahlah janji best! Tak keluar modal sendiri.

HP Lenovo model A889 ni boleh letak 2 sim kad. Bila buat call boleh je dari mana-mana sim kad yang kita nak dengan segera. Tak perlu ubah kat setting. Cuma kalau nak guna internet perlu set pada 1 sim kad je. Tak tahulah pulak aku model yang lain.

Alhamdulillah ada rezeki lebih yang hubby dapat, so aku dapat handphone baru. Tapi anak sulung aku lagi best sebab dapat laptop Acer S3 yang ringan tu. Jeles aku dibuatnya... he..he.. hubby beli untuk persediaan anak aku sambung belajar kat IPT nanti. Tak lama dah nak daftar, 25 Mei 2014 ni je.

Antara benda penting yang dah lama aku tak beli sendiri ialah handphone dan jam tangan. TQ to hubby sebab selamatkan bajet aku. Ada jugak try usha hubby belikan laptop, handbag, kasut tapi tak dapat.

Baru-baru ni aku suruh dia belikan kereta Honda City baru, tak dapat juga. Amboi Lizaaaa... kau ingat laki kau cop duit? Ha..ha.. manalah taukan kot dapat.

Nampaknya kena keluar modal sendiri le kan untuk beli kereta. Kalau modal sendiri tu kenalah cari yang murah dan selesa nak bayar bulan-bulan. Aku ingat nak cari Myvi atau Persona je la.. itu pun dah cukup baik untuk ganti kereta Kelisa aku yang dah 11 tahun aku guna.

Aku bagi korang tengok iklan Honda City dari Siam je lah ye. Lagi best!


5 comments:

ummiross said...

Salam Liza..memang best kan kalau dapat hadiah dari hubby, rasa ceria sepanjang hari. Alhamdulillah, murah rezeki Liza sekeluarga.

Ct Aja said...

wah bestnya... murah la akk 400++

Hanis Azla said...

As-salam kak liza..

wah.. bestnya dapat handphone baru.. Alhamdulillah..

Unknown said...

dpt benda free ni mmg syoikk...sy pun br dpt lenovo A889 (cabutan bertuah)

manueng said...

saya masih guna nokia lampu suluh je hah kak...huhu...tp sony xperia z2 dah kuar, so z1 dah turun harga...inat nak angkat z1...kalo ade rezki la...huhu