iklan

Followers

Pages

Thursday, 6 December 2012

Mancis api kecik ke besor?

Ini kisah benar mak aku dengan mancis api baru-baru ni sebuah pasaraya di Bandar Pusat Jengka.

Gambar hiasan copy dari SINI je!
Dialog terjadi antara mak aku dan salah seorang pekerja pasaraya itu, seperti yang mak ceritakan kat aku.

Mak aku : Adik! Ada mancis api tak?
Pekerja : Makcik nak mancis besar atau kecik?

(Riak wajah mak aku dah lain macam je!)

Mak aku : Adik! Makcik ni dah tua. Tak tau pulak ada mancis api yang besar? Ada yang besar ke? Bak mari ambik!
Pekerja : Kejap ye makcik!

(Pekerja pergi mencari mancis)

Pekerja : Yang besar dah habislah makcik! Ada yang kecik je!
Mak aku : Kamu ni nak loyar buruk ke apa? Bak le yang kecik 3 kotak.

Tak tahulah mak aku tersilap atau pun aku ni tak tahu juga. Ada ke mancis api yang besar? Confused!


2 comments:

diana said...

yang besar tu dalam bungkus besar.yang kecik2 ni dia jual satu2 dari bungkus besar tu..dalam bungkus besar tu tak salah ada lebih 10 kot..saya pernah la jaga kedai kawan dulu.kalau yang kecik dah habis buka je dari bungkus besar tu..heheh,..macam tu la..

Nanie Dollah said...

bukannnn..... laa ada lagi yg besar
bukan bungkusan yg besar
kotak mancis tu ada yg besar mcm sebesar bungkusan yg dlm ada kotak kecik kecik tu. saya pernah tengok rumah kakak saya sebab rumah dia dekat dengan kilang mancis hihihiiiii, bukan dia tempah tau.yg tu memang dia beli kat kedai rumah dia, kedai tu dekat dengan kilang hahahahah. serius betul ni.