iklan

Followers

Pages

Monday, 14 November 2011

Eh! Nasi Beriani Anje juga ke rupanya...


Sedap puding ni... Nak? Mintak kat Ijan @ JeBateja

Ooooo.... baru aku tau! Sebelum hubby belanja aku anak beranak makan kat Restoran Nasi Beriani Anje, Bandar Baru Bangi tu awal-awal dia dah belanja Ijan @ JeBateja and the gang di tempat yang sama. Hubby tak cerita pun kat aku, memang jenis tak rajin nak bercerita pun. Aku ni aje yang jenis peramah bercerita. Aku pergi pun dah lewat pukul 3 petang pada hari yang sama juga, hari Sabtu.

Itulah perangai hubby aku. Kalau dia dah suka makan kat satu-satu tempat tu, selalunya kat situ jugalah yang dia pergi. Restoran lain yang jadi kegemaran hubby di Bandar Baru Bangi ni tentunya restoran Mohd Chan Abdullah. Kalau tidak pun restoran D'Arab Cafe yang berdepan hotel Residence Uniten.

Ijan @ JeBateja kawan hubby aku sejak depa bujang lagi. Sama-sama rajin bekerja dan setia bekerja dengan syarikat yang sama sejak tahun 1992 lagi hingga kini. Sebut saja nama dua orang ni kalau tiba di syarikat ini, Insyaallah ramai yang mengenali. Mereka berdua bukan taraf pengurus pun, hanya bermula dari tahap juruteknik, naik ke penyelia dan seterusnya jurutera.

Apa kelebihan syarikat tu? Apa yang aku lihat, kebajikan pekerja sentiasa dijaga dan hubungan sesama pekerja juga rapat. Semuanya pekerjanya muslim, maka tiada masalah tentang waktu solat Jumaat dan sering diadakan kelas-kelas agama pada hari Jumaat dan kadang ceramah ugama pada waktu-waktu tertentu. Apabila ada musibah atau kematian yang menimpa pekerja, maka beramai-ramailah mereka mengadakan solat hajat atau pun majlis bacaan Yassin.

Wahh... aku pulak yang promote syarikat dia lebih ye? Ikhlas ni dari pemerhatian aku selama 17 tahun.

Setiap tahun pihak syarikat akan adakan majlis sambutan aidilfitri secara besar-besaran. Semua ahli keluarga para pekerja, para pembekal dan pelanggan syarikat turut dijemput. Peluang perniagaan untuk pembekal makanan juga banyak... nak bekalkan makanan yang pelbagai. Makan sampai kenyang.. macam kat entry INI.

Buat rakan yang juga telah aku kenali sejak 17 tahun yang lalu, Ijan @ JeBateja : Terima kasih kerana menjadi rakan yang baik sejak dulu. Lepas ni aku kena ingat siapa yang datang hantar kek pelangi atau puding ke rumah jiran sebelah aku kalau terdengar bunyi hon kapal dari MyVinya yang comel tu. Memang terkejut aku kalau dengar bunyi hon tu si Ijan @ JeBateja ni.

6 comments:

Hanis Azla said...

sedapkan kak makan kat anje tu.. saya pun suka.. nnt ada rezeki boleh kita dating kat situ pulak.. he..he..

atuk said...

Assalamualaikum Liza

nanti boleh ajak saya sekali...he he

Wassalam

ummiross said...

Ada baca n3 dia pasal naik Honda husband Liza ni, rupanya 'gang' ye..

diana said...

bagusnya majikan dia..kan??
susah nak jumpa gitu..

jeBateja said...

wow...petang dtg balik ke sana erk....rugi tak taw...kita balik 7pm hari tu...kalau tak...leh makan free lagik....ahakz

Run Away said...

jom belanja sy mum....;d