iklan

Followers

Pages

Thursday 16 June 2011

Kejiranan Bandar Seri Putra

Peristiwa di restoran mamak... Restoran Haji Tapah, Bandar seri Putra :

Waiter : Ayoo.. akak! Mana pigi suda lama tara nampak.

Aku : Busy le.. (konon!). Budak-budakkan cuti sekolah kemarin, sibuk layan diaorang.

Waiter : Oooo..... saya ingat kakak suda lari!

Aku : Ish! Kau ni! Nak lari ke mana?

Kemudian taukeh kedai buku sebelah restoran baru sampai nak buka kedai :

Taukeh : Eh! Awal sampai!

Aku : Tunggu nak beli surat khabar! (He..he.. mode beramah-mesra!)

Seronok tinggal di kawasan perumahan Bandar Seri Putra ni. Kelompok masyarakat yang agak mesra walaupun persekitarannya luas sebab selalu terjumpa di sekolah, restoran dan kedai-kedai mahupun taman permainan.

Lagi pun ramai juga teman-teman lama dari Kilang Sony, Bangi. Sony tu kan besar kilangnya dan ramai pekerjanya. Walaupun mungkin dulu tak sama jabatan tapi wajah tu Insyaallah, boleh cam. Kalau tak menegur pun cukup dengan senyum dari jauh tanda aku pernah jumpa dulu.

Bestkan bila semalam sarapan aku dan kawan-kawan telah dibayar oleh seorang insan yang pemurah. Aku pun tak kenal sebab insan tu adalah jiran kawan yang aku jumpa. Bila nak membayar di kaunter aje, cashier tu kata dah ada orang bayarkan. Alhamdulillah!

No comments: