iklan

Followers

Pages

Tuesday 14 June 2011

BEN ASHAARI : 5 BLOG PILIHAN HATI


Nak join? Klik link bawah ni :

Dulu pernah join dua segmen seumpama ini. Ada segmen tentang 10 pilihan blog yang aku suka jenguk hari-hari dan 5 blog yang aku rasa patut popular.

Dan kali ini aku nak join lagi dengan senarai nama blog yang lain pula. Rakan-rakan semakin bertambah, maka bilangan blog yang aku suka juga turut bertambah. Bila masuk bab bercerita tentang blog kawan-kawan ni memanglah aku suka sangat. Bercerita yang baik-baik ajelah ye!

Inilah 5 blog yang ingin aku senaraikan kali ini :

- Tabik aku dengar doktor nan seorang ni, dalam sibuk bekerja sempat dia berblog dengan kisah keluarganya yang penuh kasih sayang. Blog yang sangat peramah dengan tetamunya. Tidak lokek berkongsi ilmu-ilmu kedoktorannya yang di sampaikan dengan cara yang mudah untuk difahami oleh kita yang tak berapa nak 'doktor' ni. Manja dengan panggilan Daddy Ziyyad. Doktor yang suka makan chewing gum...eayyy!
Entrynya terbaru : Ular dalam perut

- Ini blog kenalan lama yang juga teman hubby aku. Aduhai! Memang tak kering gusi bila baca entry-entry blog dia ni. Ada ideanya nak buat lawak walau pun dengan perkara yang kecil aje namun terselit sesuatu pengajaran. Isterinya pandai buat kek gula hangus, tapi si jebat ni pun tak kurang hebatnya dalam memasak puding. Bos yang disayangi oleh kerana rajin menjamu selera anak-anak buahnya di pejabat.. eh! Sebab tu je diaorang sayang? Paling suka ideanya dalam entry aku yang INI.

- Blog kak Dinas yang suka bergurau. Guru yang tegas tetapi sporting dan penyayang. Entry kak Dinas biasanya ringkas-ringkas sahaja tetapi unik dan punya unsur lucu yang selalu dekat di hati aku. Setiap entry mesti juga ada gambar-gambar yang jelas dan cantik yang diambil dari handphone cap ayamnya. Ye ke kak Dinas? Macam tak caya je! Simple dan ringan aje blognya. Kak Dinas yang tak geli dengan katak!

- Tengok header je dah buat aku terpikat... comel betul! Suka membaca entrynya tentang anak-anak dan adik-adiknya yang saling menyayangi. Alfatihah buat kedua ibu dan ayahnya yang telah tiada. Rajin dia menjenguk blog aku, maka sukalah juga aku berkunjung mencuci mata melihat si comel Alisha di blognya. Inilah kakak pada Mas Saari yang juga blogger.

- Dulu nama blognya Rumah Dinding Papan... eh! Lupa dah namanya dengan alamat blog pun dah lain. Aku suka dengan kata-kata dalam blognya yang sangat puitis, menyentuh tentang kehidupan dan segala macam peristiwa. Paling rajin komen dengan idea-idea bernas dan jujur di blog aku dan blog teman-teman yang lain juga.

Sudi-sudilah jenguk blog-blog ni... mana tahu ada yang serasi dengan jiwa korangkan.

9 comments:

Anonymous said...

eh EE ade...10q ,x sangka betol...pengsan sekejap mcm ben selalu buat .hahhahahaha....

tp pasal kak dinas tu mmg btol..entri dia mmg lawak..best sgt....once again, 10q so much...10q so much....

Nilam suhana said...

ya betul tu... tak dapt nak bg 5 jer.. sebab sehari masuk lebih dari 5 tiap2 ari..hahahah.. sampy bawa dalam mimp..hehehhe

Unknown said...

semua blog ni saya jarang pi..
taratak kasih tu saya dah follow rasanya...
hehehe..

mas saari said...

oooo suka blog kak long ye!
blog adiknya mesti suka jugak kan? hehehehee..

Unknown said...

erk sume tak knl hehe

kene terjah ni

Sunah Sakura said...

aha..kak sal saari ye tuuu~ hehehe...

blog akak pun okie~ ;)

Dinas Aldi said...

Lizaaaaaaaa..akak terharu nih...terkedu tak tau nak kata apa..tisuu..tisuuuuuuu!

Golden Rose said...

singgah nak usha blog pilihan hati anda...

http://thegoldenrosereturn.blogspot.com/

Ninie Dora said...

ninie singgah blog kamu :)

http://kisahniniedora.blogspot.com/2011/06/jom-main-masak-masak.html

singgah lee, jgn segan2 :)