iklan

Followers

Pages

Thursday, 10 January 2013

Seiras, namun tetap ada perbezaannya!

Sekali pandang macam sama tapi tak serupa pun. Gambar suka-suka hati copy dari Asterisk Boutique.



Samalah macam kita manusia ni yang ciptaan Allah lebih hebat lagi. Walau pun kembar seiras, namun tetap ada perbezaannya. Dan bayangkan pula pelbagai rupa yang Allah cipta, semuanya sama tak serupa.

Tiba-tiba sensitif dan sebak pula hati ini bila membaca entri Ummi Ross ini : Dicuri rupanya.

Katanya "Disaat-saat kami hilang punca, Allah perkenankan doa kami. Teringat pesan ustaz, kalau ada apa2 kesusahan jangan cari orang dulu, ‘cari’ Allah dulu.".

Tapi yang berlaku, siapa yang aku cari dulu bila dilanda kesusahan? Bila masalah tak selesai, mulalah aku menyalahkan orang itu dan orang ini, menyalahkan juga benda itu dan benda ini. Malah tak lupa menyalahkan keadaan itu dan keadaan ini.

5 comments:

-Sara- said...

cntik tudung tu..

ummiross said...

Hehe..ummi macam tu jugak Liza, ada masa berkeluh kesah juga, cuma belajar sikit-sikit untuk lebih bersabar, mungkin faktor umur pun ye juga,dah slow motion sikit, hik!.

Tudung tu sekali pandang menmang nampak sama, tapi betul kata Liza setelah ditenung diperhati, ada bezanya.

diana said...

cari suami dulu..
manja la konon..hahhaha

S..U..D..@..I..S said...

betul setuju...

pena rozie said...

Setuju