iklan

Followers

Pages

Thursday 5 April 2012

Ok ke kalau aku tumbangkan aje motor ni?

Siapalah hamba Allah yang menganiaya aku ni? Motorsikal siapa ni? 


Tak baiklah park suka hati macam ni. Dah la guna lot parking untuk kereta, tiba-tiba pergi letak depan kereta aku. Agak-agak kalau aku terus keluar je, tumbang tak motor tu? Atau dia ada masalah nak agak jarak yang sesuai. Atau saja tunggu aku hon dan dia boleh berkenalan? Pergh... perasan tak habis, akulah bukannya dia.


Rasanya masa aku mula parking tadi tak ada pun semua motorsikal ni. Depa datang satu konvoi kot. Tak ada pulak garisan kecil yang menandakan ini kawasan parking untuk motorsikal.


Tak kisahlah korang nak parking dalam parking lot kereta pun sebab memang biasa pun aku tengok orang buat camtu. Begitu juga yang memandu kereta, ada juga yang suka hati ambil lot parking motorsikal untuk letak kereta dia. Elok ke macam tu? Ubah minda sikit ok kot, jangan parking sesuka hati hingga menyusahkan pengguna lain.


Ini kereta aku nak keluar pun tak boleh. Nyarislah orang belakang kereta aku pun keluarkan keretanya, bolehlah aku undur sikit dan keluar. Ini side parking, jadi kena parking undur le. Aku suka side parking sebab senang masa nak keluarkan kereta. Tapi kalau dah jadi macam ni, apa cerita?


Nak cepat jadi lambat... Sabar je lah! Korang jangan buat macam ni ye!

15 comments:

wahida said...

aku tgk pun tumpang bengang!!

Norliha Samad said...

selalu jugak terjadi kat akak...

AisNy said...

sabar jer la... tuh nasib baik moto... kalau teman kan, kena macam tuh... kasi alih moto dia, then letak kat tempat lain... mesti mamat tu gelabah giler carik moto diee... :D

Luqman Zakaria said...

kasi tumbang je!! lololol~~ jahat x>

umiawadah said...

kak liza seminggu dua ni asyik naik darah je ni...ha ha ha..kena banyak sabar kak...kalau saya..saya pancitkan je tayar dia..eh taklah..saya tak buat camtu...tak baik...hmmm tumpang marah jugak boleh?

Unknown said...

sbg penunggang motosikal...sy rse ok je moto tu...cuma x oke sikit, sbb parking dekat gile...

tp klau sy yg bwak krete..mmg sy menyumpah dgn empunya moto tu..hahahha

pena rozie said...

suka ati die jer nak park.

Misz-ella said...

Hmmm .. KC pun selalu kena camtu. dah la nak alih tak reti. benganggggg ... kan.

MumMe said...

kalau kita nak cepat,kejar masa lagi lah geram kan kak liza...

Muhammad Izuan said...

x kiralah motor ke kereta... jgn parking rapat2... agak2 la... pk logik... org bodoh je yg parking rapat. menyusahkan org nak keluar.

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. ape lagi sis.. sodok je la.. :)

Dinas Aldi said...

Huihh tengok pun dah rasa bengang nih..

Dr K said...

kalau saya, mmg saya akan alihkan motor tu ke tempat yg jauh/pelik sikit, biar tuan dia perasan..ahahaha..sebab saya pernah buat macam tu, bengang sangat dia pi block macam kes ni lah....

jeBateja said...

waka....waka...lepas tu kan...ada motor honda merah dari BBM...parking sebelah pintu pemandu plak...ahakz...

mas saari said...

selalu hadapi situasi cam gini.. geram je!