iklan

Followers

Pages

Friday 27 April 2012

Eqbal Zack dan FCC Farmasi Colour Cosmetics di UPM

Petang semalam kakak call aku, suruh jadi jurujual katanya. Amboi! Esok pagi nak suruh aku jadi jurujual, petang baru nak call. Nasib aku tak apa-apa appointment pagi tadi. Katanya pukul 8 pagi dah mula tapi pukul 9.30 pagi baru aku sampai ke situ.

Susah sikit aku ni nak keluar awal pagi sebab kenalah masak untuk lunch anak-anak balik sekolah nanti, menyidai kain dan pastikan baju untuk ke sekolah ugama siap bergosok.

Kakak aku ajak aku join dia di kaunter sementara FCC Farmasi Colour Cosmetics. Biasalah, aku pun memang suka nak join. He..he.. suka bab promosi produk make-up dia ni. Walau tak berapa pandai pun aku redah aje asal banyak dapat bantu dia buat jualan.

Maka pengalaman itu sangat penting. Bukan maksud aku pengalaman menjual tetapi pengalaman aku menggunakan produk make-up yang kakak jual. Bila guna, aku rasakan keselesaannya maka aku dapat sampaikan rasa bagusnya produk ini pada pelanggan dengan hati yang ikhlas dan yakin.

Seronok tengok bila ada yang berkunjung ke kaunter sebelum tu tanpa secalit pun make-up, kemudian beredar dengan wajah berseri walau pun hanya sapuan foundation, bedak, blusher, eye shadow dan lipstik yang nipis. Sikit je kakak aku touch-upkan pada wajah pelanggannya tapi cukup untuk menaikkan seri wajah mereka. Boleh tahan juga jualannya.

Pun juga aku jadi tukang tambah menulis nama blognya di http://beautyfarmasi.blogspot.com/ jika ada yang ingin membeli secara online kalau stok make-up mereka dah habis. Senang je kan nak membeli make-up dengan kakak aku. Sempat juga promote blog tudung adik aku Asterisk Boutique.

Kakak aku buka kaunter di UPM, Fakulti Kejuruteraan. Ada mesyuarat PERMATA UPM dengan ahli yang datang melebihi 300 orang. Meriah jugalah tadi. Malangnya tiada gambar.

Bestnya bila abang ipar aku pun ada sama, turut menyokong isterinya iaitu kakak aku di kaunter. Tolong kira duit, tolong angkat barang, tolong ambilkan air untuk kakak aku. Hari ini kira dia cuti untuk tolong kakak akulah. Bekerja sendiri, cuti apply sendiri le. Gelihati aku tengok dia mengira duit, lajunya macam pegawai bank je.

Aku sempat call Eqbal, blogger glamour yang merupakan pensyarah di UPM, tapi dalam fakulti perubatan. Manalah tahu kalau dia ada, boleh juga jumpa. Sayangnya dia ke Trengganu.

Eqbal sedang rancak mempromosi blognya untuk di undi. Poster ni aku cilok dari blog Khairi dalam sokongan padu untuk Eqbal Zack, klik SINI.... ada video lagi untuk Eqbal dan cara-cara nak undi.


Eqbal kata masih kekal ranking 1 dalam kategorinya. Jom pakat-pakat kekalkan rankingnya.

Boleh vote dari facebook dan twitter... hari-hari vote tau! Cara-cara kat SINI.

Agak-agak kalau aku letak blog FCC Farmasi Colour Cosmetics aku ni dalam kategorinya tersendiri, sudi tak korang vote? Sampai 13 Mei 2012 je lagi. Tak pun blog tudung adik aku Asterisk Boutique.

2 comments:

Misz-ella said...

KC pun da vote arini.

are_lin@yu said...

wahh kt upm dkt lah dgn ayu..ayu kt mtdc..hehe