iklan

Followers

Pages

Wednesday, 11 April 2012

Hujan ke? Tak.... kena simbah air je!

"Habis basah!", ngomel hubby aku sebaik pulang dari kedai kerana membeli roti.

"Kenapa yang? Hujan ke?", tanya aku. Hairan juga sebab aku tengok cuaca pagi ini cerah je. Hujan dalam perjalanan ke?

"Ada kereta tu lalu sebelah, laju je langgar lopak air! Bukan tak nampak lopak air punya besar", balasnya.

Oooo... rupanya terkena dengan pemandu kereta yang langgar lopak air, kemudian airnya menyimbahlah ke hubby aku. Bukan terpercik ke seluar aje, malah hingga ke baju dan terkena muka. Agak-agak berapa laju ye kereta tu dipandu dalam kawasan taman perumahan ni? Ingat pandu kat jalan besar ke?

Korang pernah terkena atau buat kat orang lain?

Ni gambar dari google... kesian orang tu. Dah macam mandi air pancut je! Adoiii... sejuk kena air tapi dalam hati yang panas!

Susah payah hubby aku ke kedai membeli roti nak buat sandwich. Inilah hasilnya ....


Sarapan untuk anak-anak pagi ini, sandwich telur yang hubby buat. Rajin dia buat telur hancur yang ditumis dengan bawang, tomato, daun bawang dan daun sup. Cucur bawang tu aku yang buat. Sarapan mudah dengan teh O panas buat sejukkan hati.

3 comments:

mas saari said...

memang tak guna driver kete tu..

steffany daph said...

rsa-rsanya pnah kot. uihhh, mcam sengaja la langgar lopak air tu..

diana said...

pemandu tu nak cepat sebab kena cirit birit gamaknya..sampai lopak air kat depan pun tak perasan..