iklan

Followers

Pages

Friday 13 April 2012

Aku pun nak offer jawatan kosong, sapa mau??

Intai-intai blog si ibu penyayang ni. Ada buah hati bernama Kopi... eh! Bukan minuman ye! Tapi seekor kucing yang comel, hinggakan suaminya pun cemburu. Baca kat SINI.

Tapi bukan itu topik utamanya, cuma tertarik dengan iklan jawatan kosong di blognya ini, klik 'Jawatan Kosong'. Ada 3 jawatan yang ditawarkan di situ.

Aku pun ada jawatan kosong juga nak offer kat korang semua, cuma perlu :

1) Minimum SPM, 4 subjek lulus dengan BM/BI atau Maths kredit mana-mana dua daripadanya.
2) Umur minimum 21 tahun.
3) Part time atau full time

Nak jadi apa? Unit Trust Consultant le... Kalau nak, boleh pm aku kat facebook di SINI.







Basic gaji? Tak ada basic gaji pun. Alamak! Takut ni kalau tak ada basic yang minimum. Berapa gaji yang korang nak, tentukan sendiri. Modal tak ada pun, bukan kena beli barang pun.

Apa yang aku boleh kata, gaji unlimited/tidak terhad ikut usaha masing-masing. Bagi aku kerja ni mudah untuk aku yang sibuk dengan kerja-kerja di rumah, hal-hal sekolah anak-anak. Waktu kerja yang fleksibel. Sendiri kuli, sendiri jadi bos, sendiri mau cuti.. he..he..

Kalau dulu kerja 8 jam di pejabat, sekarang 3-4 jam je sehari. Itu pun selalu juga aku mengelat cuti sendiri pada hari Isnin dan Jumaat. Sabtu dan Ahad confirm aku cuti. Tapi aku mampu dapat gaji yang lebih daripada kerja aku sebagai Assistant Engineer dulu. Jika aku betul-betul kerja 8 jam sehari dari Isnin hingga Jumaat, boleh lawan gaji big boss lama aku..he..he..

Tak kisahlah berapa punkan. Kalau nak tahu lebih, kenalah jumpa aku dulu. Kita sembang-sembang pasal ni. Nak buat part time boleh, full time pun boleh. Pandai-pandailah nak uruskan. Aku boleh tolong bagi panduan dan dorongan saja.

3 comments:

jeBateja said...

Pehhhh....beso ngupernya gaji akak...ahakz

Unknown said...

hehe.. malu :).... amboi dah buat dah iklan dia :)

mas saari said...

menarik bagi yang berminat..