iklan

Followers

Pages

Monday, 23 April 2012

Bila masing-masing dah ego!

Gambar Google je!
Dia rasa dirinya betul, katanya kita yang salah
Mungkin dia memang betul

Kita rasa dia salah, kita aje yang betul
Mungkin dia juga salah

Habis siapa betul siapa salah?
Dua-dua tak mahu mengalah

Dia rasa dah sering mengalah
Kita juga rasa selalu beralah

Entah bila nak selesai masalah

Letakkan diri kita di tempatnya
Pandang dari sisi yang lain

Analisa perbuatan dan akibat
Analisa segala alasan yang diberi

Tak faham juga? 
Tak dapat aku nak menolong!

5 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

bile semua dah ego.. sape lak yg nak mengalah ye.. hehe

ummiross said...

hehe den pun tak dapek nolong!,kadang2 ego yang berlebihan menjadi beban.

Daddy Ziyyad said...

memang susah kalau si ego bertemu si ego!

C'Jai said...

buang rasa EGO dan bawa berbincang..InsYa ALLAH masalah akan terungkai..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

heheh.. mang kadang2 keadaan itu selalu terjadikan... nak apply dalam kehidupan kita agar sentiasa positiv tu bukan satu perkara mudah... paksa rendahkan diri, paksa mengalah, lama2 kita dapat tune yang betui untuk setiap masalah (^___^)insyaALLAH