iklan

Followers

Pages

Tuesday, 29 May 2012

Rasa lembab otak bila makan menu yang sama setiap hari



Ada satu lagi yang aku rasa boleh buat otak aku rasa lembab je. Setiap hari tak digalakkan makan makanan yang sama setiap hari. Asyik-asyik rasa yang sama aje di lidah ni. Sekali-sekala tukarlah menu seharian, jangan hari-hari makan nasi dengan ayam goreng, tengahari dan juga makan malam pun sama juga nasi dengan ayam goreng.

Ada orang memang begitulah seleranya setiap hari yang sama je. Bukan aku ye!

Sebagai ibu bapa elakkanlah menyediakan makanan yang sama setiap hari untuk anak-anak. Percayalah kata-kata aku ini, bila anak tu dah besar nanti dia akan rasa muak melihat makanan yang sama itu di mana-mana. "Eeee... tak nak lah! Masa aku kecik dulu hari-hari mak aku masak makanan ni! Tak larat dah aku".

3 comments:

Izzy Izzudin said...

bukan mlembabkan jek, bosan seyh hari2 lauk smer jek...hahahahaa

*lmer x jnguk blog akak...:)

pena rozie said...

kalau jarang berpikir can ne nak siapkan keje. huk3....

ex power said...

bru tahu ni..info berguna.. ;D