iklan

Followers

Pages

Tuesday 26 June 2012

Family Day Sapura Industrial di Sunway Lagoon

Hari Ahad, 24 Jun 2012 ada Family Day tempat hubby bekerja.

Aku copy gambar ni dari facebook seorang rakan, Mr. Yaz.

Happylah sangat anak-anak dapat datang ke Sunway Lagoon untuk bermandi-manda.

Dulu aku datang sini pun sebab join Family Day syarikat tempat hubby bekerja juga. 13 tahun yang lalu agaknya dan anak pun baru je 2 orang. Sekarang anak dah bertambah jadi 5 orang semuanya. Amboi, lamanya tak ke sini.








Anak-anak sedang menunggu ayahnya ambil tiket. Tak laratlah nak dukung Arif ni, dah 13 kg. So bawaklah stroller untuk dia. Konon-kononnyalah.

Tempat berkumpul dekat parking B6. Ramai sungguh rakyat company ni yang rata-rata memang muslim sajalah.

So kalau ada sesiapa yang nak bekerja dengan syarikat ni, memang banyak aktiviti agama Islam yang dijalankan, tak sama seperti syarikat-syarikat lain.

Setiap tahun ada Family Day, sambut Hari Raya, kuliah agama setiap petang Jumaat, gotong royong membersihkan luaran kawasan kilang yang meriah macam kat taman-taman perumahan atau kampung je.


Lain pulak jadinya ni! Arif terpaksa tolak stroller sendiri? Kakak-kakak dan abang-abang pakat letak beg masing-masing dalam stroller. Sebenarnya Arif nak berjalan je... Orang dah besar, 3 tahun je pun.
















Tiket sudah mari beserta peta Sunway Lagoon. Masing-masing hulur tangan je kat hubby untuk dipasangkan gelang tiket tu. Arif yang 3 tahun pun dapat tiket dewasa. Hentam sajalah, company bayar. Ada aku kisah! 

Nampak baju hubby warna kuning? Setiap staff ada rumah sukan masing-masing. Kuning? He..he.. bersih baju ni kata hubby aku. Eh! Kan warna di raja tu.


Arif pun support ayahnya pakai baju kuning juga.


Meriah! Ramai yang aku kenal pula tu. Maklum saja hubby bekerja di sini sejak 1992 dan aku berkahwin dengannya pada tahun 1995, jadi aku pun turut kenal rakan-rakan dan pasangan-pasangan mereka juga. Lagi pun bila ada aktiviti umum mereka, aku pun selalu join. Mulut pun peramah...ehhhh...


Ehh... takut sesat ke bang? Kusyuk benor menengok peta tu! Sama pulak tu rumah sukan dengan hubby. Rupanya meja sebelah meja family aku je. Sempatlah menyapa wifenya Lela si Gula Hangus. Inilah kawan hubby aku masa bujang dulu. Sekarang kawan baik aku kat blog jugak laa.. Mr. JeBateja!

Sorrylah sebab tak banyak gambar yang boleh aku share. Sibuk melayan anak-anak mandi manakala hubby bertugas menjaga beg-beg. Tugas aku layan anak mandi sejak anak sulung lahir lagi 16 tahun yang lalu. Hubby tak berapa suka turun ke air. Aku pulak suka main air. Kalau masa kecil-kecil dulu, paya belakang rumah tu pun aku terjun juga.

Gembira sangatlah si Arif dapat main air. Tak mahu air cetek, nak main di kedalaman orang dewasa. Akulah yang kena mendukungnya dan main putar-putar dan lompat-lompat. Naik lenguh kaki aku dibuatnya. 

Kalau orang lain perlu ke bilik persalinan dulu untuk tukar baju mandi tapi aku sempoi je. Baju yang aku pakai masa datang itulah yang aku pakai untuk mandi. Redah aje!

Nasihat aku bila mandi tu pakailah baju yang warna gelap seperti warna hitam, biru tua dan labuh sikit. Ini bagi wanitalah yang rasa nak jaga aurat atau urat. Agaknyalah! Kalau pakai baju warna cerah ni tidaklah bila masuk dalam air, boleh nampak pulak kesan-kesan yang buat mata lelaki segar je. He..he... Kalau nak jagalahkan, kalau tidak terpulang pada masing-masing.

Selepas mandi, bersiap-siap pulak bawa anak-anak meronda tengok zoo. Tak larat dah nak ke tempat lain sebab kaki dah lenguh. Arif pulak nak mamanya saja yang dukung. So hubby ajak makan di shopping mall.

Penat.... tapi anak-anak happy kira aku happy jugalah!

Keluarga Sapura Industrial


2 comments:

Unknown said...

wah bestnya family day buat kat sunway lagoon..memang seronokla budak2..mak budak pun seronok camni..hehe

ummiross said...

waa bestnya,ummi pegi sunway dah lama dulu, masa anak2 kecik lagi.
Arif dah nampak sihat, Alhamdulillah.