iklan

Followers

Pages

Monday 19 March 2012

50 minit order makan tak sampai juga!

Tahun lepas aku pernah buat entry tak puas hati tentang restoran ni. Setahun berlalu kerana tarikh entry tu pada 16 Mac 2011. Kebetulan pula ye.. Bermakna dah lama pun restoran ni di buka di Bandar Baru Bangi, Seksyen 8. Dekatdah dengan rumah rakan blogger aku Puan Hanis Azla.

Apa pula yang tak puas hati kali ini?
- Geram sebab dekat 50 minit order makanan tapi tak sampai-sampai.
- Geram juga sebab orang yang datang lewat daripada aku dah dapat makanan yang depa order.
- Geram bila hubby aku panggil sorang waiter tu, dia siap cuit bahu kawan dia suruh ambil order.Sedangkan waktu tu dia cuma berdiri tak buat apa pun.

Hubby check order tapi tengah buat katanya. Kemudian aku pulak tengok ada tak order tu depa catit. Confirm depa dah catit dalam komputer. Pun begitu order orang lain yang tiba dulu.

Jadi sebelum aku mengamuk, aku bangun dan terus bayar harga minuman dan nasi goreng cina yang sampai awal sebelum tu. Mungkin yang itu depa dah masak siap-siap kat dapur sebab tak sampai 5 minit dah sampai pun ordernya. Cuma wantan mee aku dan anak aku yang tak siap-siap. Sampaikan anak aku nak tertidur dibuatnya.

Masa aku tengah bayar tu, dua wantan mee baru siap. Aku kenselkan satu order untuk aku, suruh depa ambil balik. Tak sampai hati nak kensel yang anak punya.

Aku tinggalkan anak aku dengan hubby dan pergi beli biskut-biskut yang dah habis kat rumah dengan dua orang anak aku si baby Arif dan kakaknya Asyikin. Dua orang yang besar tak mengikut.

Hilang selera nak makan. Serius tak ada mood nak datang lagi ke kedai ni. Masakan depa sedap tapi service serius bermasalah. Sia-sia je pihak pengurusan gajikan waiter sebegitu ramai.

Aku dan hubby naik kereta asing-asing sebab dia dari pejabat dan aku pula dari rumah dengan anak-anak. So lepas tu aku terus balik rumah aje. Panas hati je rasa.

Inilah entry aku tahun lepas pasal restoran tu ; 'Dia orang baru'. Malas nak menyebut nama restoran, tanpa aku depa kaya juga. Biarkan je lah! Dah bertahun-tahun niaga restoran, takkan tak pandai juga. Toksah layanlah kerenah customer macam aku yang seorang ini. Hubby aku pun pening!

Agaknya mee yang aku order tu berat sangat sebab sampai 'One Ton'. Sabar jelah.. he..he..

6 comments:

kak tie said...

kalau akak,dah lama akak blah dah..geram

Amie said...

Memang sakit hati, memang menyampah betul kalau lambat sangat makanan yang diorder tu siap... entah apa yang dimasaknya ye... macam masak batu aje... he he hehhh

Muhammad Izuan said...

lps baca, sy pun rasa nk mrh... eiii, geramnyerr!!!

MumMe said...

betul juga ye kak liza...1 tan tuuu... :)

mas saari said...

50 minit kak, lamanya! kalau saya blah camtu je...

zati embong said...

lama gak kak bersabar.jat kalau lapar,ada jat buat2 pengsan2 ni.kebulur.