iklan

Followers

Pages

Thursday 10 February 2011

Berguraulah dengan anak-anak!

Sekali-sekala aku garang dengan anak2, kadang2 suka bergurau. Kalau asyik serius je aku jadi cepat bosan. Masa sekolah dulu kawan aku kadang hairan tengok aku yg suka ketawa. Dia tak tau itulah petua awet muda. Ceria2kan hati selalu. Tapi ada orang kata ketawa lebih pun tak elok, ilmu berkurang!

Paling suka bergurau masa anak2 ni masih baby le. Dah besar sikit, bergurau dengan diaorang suruh sidai baju, lipat kain, memasak, mengemas rumah, buang sampah dan macam2 lagilah. Untung akukan, gurau2 sambil agih2kan kerja. Mendidik anak...

Semalam aku hantar Azri & Asyikin ke sekolah untuk kegiatan kokurikulum pukul 2.30 petang. Sempat aku bergurau dengan diaorang buat gaya lumba kereta, alahhh...bukan tekan minyak sangat pun. Gaya pegang stereng dengan memek muka je! Itu pun sebab adalah hamba Allah yg follow rapat kereta aku.

Macam le aku slow sangat... 70km/jam jalan utama kat taman kira laju le! Gila apa nak bawak laju2 kat sini. Nak je bagi tazkirah kat mamat tu. Apa pun aku buat selamba je! Bergurau dengan anak2 lagi best! Hilangkan tension!

Gelak budak2 tu "Mama ni! Mulalah tu nak buat gila2!" Tak pelah nak oi, kau bukan tahu pun dulu mama pernah berangan nak lepaskan geram drive kereta kat litar lumba. Berangan je ye!

15 comments:

Azah Rahaman said...

comelnyaaaaaaaaa ! anak tu permata keluarga, thats why dengan anak je kita leh rapat, cam azza ngan mama azza laa pulak, ekeke

ummiross said...

Haha mama dia memang pandai bergurau..

MumMe said...

Bestkan bila anak2 jd best friend kita...mumme ni,anak lelaki x bg jadi teacher,dia jeles...anak,anak...

MumMe said...

Bestkan bila anak2 jd best friend kita...mumme ni,anak lelaki x bg jadi teacher,dia jeles...anak,anak...

Liza @ Adzriel AB said...

Azza : azza kena call me aunty tau coz same dgn azza...

mcm ni la... http://adzriel.blogspot.com/2011/02/senangnya-aku-shopping.html

Liza @ Adzriel AB said...

ummiross : kejap tadi baru usik asyikin baru balik sekolah ugama. menyorok balik pintu..terkejut dia..he..he..

Mumme : anak lelaki jadi body guard..

Hanis MY said...

akak sy mmg menyampasss kalau bawa kete org folo rapat2...ee geram huhu, wow wii bestnyaaa akak sgt sporting bertuah anak2 akak...
p/s hana sakura tu nama blog sebab sy ni suka sgt dgn bunga sakura (hana=bunga) hanis tu nama sylah.. dulu bantai je bua blog sebab masa tu masih buta it dan juga buta blog hehe...

Liza @ Adzriel AB said...

Hanis MY : dua2 nama sedap di sebut. anak akak suka kartun animasi sakura. itulah hanis, kalau anak sulung tu kawan2 dia pun dah kenal.. suka tegur diaorang. hantam aje buat blog ni asal jgn buat kontroversi je.. peace!

eqbalzack said...

saya selalu bergurau dengan anak2..anak2 kucing kat rumah ni. hehehe

Liza @ Adzriel AB said...

eqbal : insyallah, next dgn anak sendiri pulak. *(^_^)*

Fairus Bin Mamat said...

ADA KALA KENA MARAH2.. ADA KALA KENA BERGURAU SENDA.. ERATKAN SILATURRAHIM..

Liza @ Adzriel AB said...

Fairus : betul...kalau dah salah takkan nak biar je kan. anak sendiri, saham akhirat juga tu.

cikpuanhady said...

memang sronot bergurau ngan anak2..suka dgr gelak tawa diorang..

Tolong boleh :Jom Vote Zahra yang tengah syok tido

Jom skodeng :HeartBeat.my Memang Masyukk

Unknown said...

wah! sportingnyer akak.. hehe

Hanis Azla said...

bergurau dengan anak2 boleh rapatkan lg hubungan kita dengan mereka kan kak.. itu yg best tu..