iklan

Followers

Pages

Thursday 10 February 2011

Merotan anak-anak! Geramnya!

Zaman sekarang merotan dah tak dibenarkan di sekolah2. Pengetua dan guru disiplin sajalah gamaknya yg dapat lesen merotan.

Kalau di rumah, anak-anak aku memang kena rotan. Angkat tangan... nak kena tangan kanan atau tangan kiri atau kedua-duanya.

Sesetengah orang memang tak suka merotan ; guna pendekatan lain secara diplomasi. Tengok juga respon anak macam mana bila dah bagi peluang improve. Kalau dok ulang juga memang rotan le aku bagi.

Anak2 perempuan aku jarang kena rotan. Boys yang canggih bebeno!

Yang agak memerlukan skill bila sessi kaunseling untuk mengorek rahsia anak2 bila dah buat salah. Setiap anak2 ada cara & tekniknya. Bukan boleh main terjah je.

Aku pulak suka putar balik cerita diaorang, buat kiraan masa, hari dan sebagainya. Kadang2 deme ni nak kelentong tapi ada lak mistake dalam story. Tu yang kantoi.. Tapi ada juga kes yang dah seminggu baru aku dapat detect true story. Kes tertinggal barang bukti le ni.

Cuma aku agak pelik bila anak2 ada masalah je mesti nak mengadu kat aku. Tidak pulak nak mengadu kat ayah dia yg jarang sangat merotan anak2 ni. Vokal pun rendah je dari aku. Kenapa le gamaknya ye?

4 comments:

FadhDeela said...

biasa la anak2kan rapat ngan mak walaupun mak garang :P

takuttnyer mak pandai syco nie :D

Meh singgah: Mana 1 Position Anda????

Liza @ Adzriel AB said...

deela : psiko le coz kecik2 dulu akak yg gitu..ha..ha.. terbongkar rahsia.

Fairus Bin Mamat said...

SAYA PUKUL ANAK TANDA SAYANG.. PUKUL MANJA2 JE..

Liza @ Adzriel AB said...

Fairus : jgn terlajak jad dera pulak ye.. ad yg repotpolis pulak.