iklan

Followers

Pages

Monday, 19 March 2012

Plet kereta jatuh selepas langgar lari

Malam tadi aku ada terdengar berita di TV tentang langgar lari. Masa tu aku tak boleh nak tengok kerana berada di dapur. Kemudian pagi ini aku terjumpa berita penuh dari blog ini ; 'Kemalangan langgar lari Pelumba basikal le Tua'. Confused aku perkataan 'Tua' atau 'Tour'.

Mangsa dilanggar dan meninggal dunia di tempat kejadian. Alfatihah!

Tapi Allah itu maha berkuasa, nak lari ke mana jugalah orang yang melanggar tu. mungkin cuba lari dari tanggungjawab bila dah buat salah. Melanggar mungkin tak sengaja tetapi melarikan diri mungkin sebab ingin mengelak dari dipersalahkan, panik atau takut berlaku sesuatu yang lain pula seperti dipukul orang ramai umpamanya.

Manalah nak sangka plet keretanya jatuh betul-betul dekat dengan mangsa yang telah pun meninggal dunia di tempat kejadian. Sungguh aku sedih dan simpati dengan mangsa, begitu juga dengan isteri dan zuriat yang ditinggalkan buat selama-lamanya. Moga Allah tempatkannya di kalangan orang yang beriman.


Berhati-hati memandu, tak kiralah memandu lori, bas, kereta, motorsikal, basikal atau berjalan kaki sekali pun. Guna lorong kita dengan betul dan hormat orang lain.

2 comments:

mas saari said...

saya dengar pasal berita ni kat radio pagi tadi, kesiannya!

harap2 cepatlah orang yang melanggar tu ditangkap..

Daddy Ziyyad said...

kantol on the spot. lengkap penuh no plet dia...dah kena cekup pun