iklan

Followers

Pages

Wednesday, 12 October 2011

Hargailah setiap sesuatu yang baik itu..

Gambar : Google

Hati itu umpama kaca, jangan biar ia retak..
Akal itu umpama air, jangan biar ia kering..
Iman itu umpama debu, jangan biar ia hilang..
Persahabatan pula umpama tali, jangan biarkan ia putus...

Bukan kata-kata aku tetapi seorang teman di facebook yang aku lupa namanya kerana kata-kata puitis ini telah lama berada dalam 'draft' blog aku ni. Pengertian dari kata-katanya sangat mendalam. Hargailah setiap sesuatu yang baik itu agar ia tidak musnah dari kehidupan kita.

6 comments:

Kathy Tuah said...

setuju sgt..jgn nnti benda tu dah xde baru nak mencari..bila ada x tau nak hargai..

kakchik@ella said...

setuju sgt2.

Ct Aja said...

Hargai ia selagi nyawa dikandung badan...

ummiross said...

Betul tu Liza, jangan dah kehilangan baru nak menyesal tak sudah..

diana said...

hargai mereka2 disekeliling kita..
pelihara iman kita sebaiknya..
sebar2 kan ilmu yang kita ada..
itu satu cara bersyukur yang sepatutnya....

S..U..D..@..I..S said...

iman juga senipis kulit bawang , perlu dijaga dengan berhati2.

tq nice info