iklan

Followers

Pages

Tuesday, 18 October 2011

Mana ada jual kat market ni!

Petikan kata-kata :

Nik Abdul Aziz Nik Mat
‎[Tazkirah] "Orang zaman dulu miskin sampai nak beli selimut pun tidak ada duit. Ada suami isteri yang tidur berlaga belakang sebab nak tumpang panas. Tapi Alhamdulillah sampai ke tua tak pernah berbalah sampai cerai berai. Orang hari ini gaji besar, dua tiga bulan bercerai. Ini menunjukkan bahagia itu bukan pada harta yang banyak, tetapi pada jiwa yang tenang. Tenang ini bukan boleh beli di market, tapi ia datang daripada Allah SWT...."

Petikan ucapan Tuan Guru Nik Abdul Aziz di Kuliah Medan Ilmu 5 Januari 2010.

Renung-renungkanlah. Mana ada jual kat market ni!

12 comments:

diana said...

kalau boleh beli kat kedai saya beli dah..
untuk bagi kat mak dan abah...

hehheeheh

Aku Ibu Muda said...

betul tuuu

ummiarissa said...

betul kak liza..sama je macam iman..ia tidak boleh diwarisi...ianya terletak atas individu itu sendiri..harta banyak bolehlah diwarisi...

Daddy Ziyyad said...

Harap artis artis Malaysia baca tazkirah Nik Aziz ni...:P

MumMe said...

romantis....

ct rahani said...

setuju sgt.. :)

ummiross said...

Idoal ummi ni Liza, suka sangat, susah nak cari orang zuhud macam ni sekarang..

sitiezahim said...

agreed kak..semoga kita dan suami kita bahagia selalu hendaknya..

S..U..D..@..I..S said...

betul bahagia itu dari rahmat Allah
subhanallah

jeBateja said...

tenang nya....bila dpt makan dgn aman...ahakz

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kebahagian tu adalah hak milik setiap insan :)

mas saari said...

yg penting kita jaga rumahtangga dan laksanakan tanggungjawab masing2! konpem bahagia hingga ke akhir hayat..