iklan

Followers

Pages

Monday, 31 October 2011

Aku nampak hadiah Canon EOS 1100D DSLR je!

Sumber : Google

Latar belakang Tin Tin boleh didapati dari wikipedia. Sebelum aku lahir lagi kartun ni dah wujud, malah sebelum arwah ayah aku lahir lagi. Betapa bersejarahnya kartun Tin Tin ini.

"Sesuatu yang menarik yang wajar disebut di sini ialah, Herge telah pun melukis dan menceritakan tentang pengembaraan Tintin ke bulan - 15 tahun sebelum Neil Armstrong benar-benar melakukannya."

Kata-kata yang aku petik dari SINI. Bacakan selanjutnya.

Orang-orang lama mungkin masih ingat dengan komik kartun Tin Tin? Eceh... orang lama tu! Mungkin ada yang selalu nampak promosi cerita kartun Tin Tin sekarang. Siri kartun lama yang dijadikan tontonan umum dalam bentuk  filem animasi di SINI.

Promosi untuk filem animasi ini memang hebat. Baca saja iklan ni :

"Treasure Hunters, help Tintin out!

Want a holiday? Hunt for it!

It’s pretty simple. Hunt for clues with Tintin in this treasure hunt and win a 4D/3N holiday trip to Bali! There’s also a Canon EOS 1100D DSLR up for grabs and exclusive Tintin merchandise as well as tickets to catch Adventures of Tintin on November 10th!!

Here’s a tip, watch out for secret codes all over the internet. Keep an eye out for hints on the ‘Adventures of Tintin’s - The Secret Online Hunt’ homepage!"

Mencari klu untuk mengejar hadiah menarik? Mulakan dari SINI.

p/s : Nak bawa anak-anak tengok cerita ni, tentu diaorang suka!

3 comments:

fadhdeela said...

xpernah tahu kak pasal kartun nie..huhu lama xdengar khabar akak..sorry agak kebizian skrg nie :(

Jom ke sini: Cool Blog Best..Sedap!!

aimie amalina said...

kekeke
katonnn ni
dh lame pulak x tgk nyeee

Hanis Azla said...

ingat2 lupa, pernah tgk ke tidak kartun ni.. he..he..