iklan

Followers

Pages

Saturday, 10 September 2011

Sudah-sudahlah buang bayi tu!

Geram benar nampaknya cousin aku dengan kes ni. Siapa yang tak geram melihat perbuatan seumpama ini selain daripada pelakunya. Sakit hati, sedih bercampur baur bagi mereka yang punya naluri kasih sayang sesama insan.

Aku copy paste komennya bagi jelas :

"sebenarnya takde istilah anak haram dalam islam..sapa yg mandai2 cipta istilah tu mang bahlul..aku rasa salah satu faktor kenapa bnyak org melayu yg buang bayi ni sebb isu malu ngan status dpt anak haram tu...malu org mengata..tu lah orang melayu yg mengaku islam..dosa org sumer nampak..dosa sendiri tak penah nampak..yang berzina ni pon,pandai buat pandailah ko tanggung,yg smapi nk membunuh ni apa kes??baik bunuh diri sendri masa ngandung kan bagus...ish geram plak aku"

Ishh... tak baik tu bang nak bunuh diri sendiri pulak. Ni geram punya pasallah ni.

Binatang pun tau sayangkan anak. Tengoklah anjing dan 'ba alif ba ya' (sorry! aku tak suka dan tak biasa menyebut namanya dengan jelas) yang haram dimakan dan perlu kita samak kalau tersentuh pun tau sayangkan anak. Tapi ada manusia yang sebaik-baik kejadian yang Allah jadikan sanggup menganiaya anak sekecil ini.

Ini youtube dari gambar dalam facebook di atas :


Ini pula link yang dimaksudkan tentang bayi yang masih hidup biar pun telah 3 hari dalam kubur. Subhanallah! Hebatnya kuasa Allah!



10 comments:

Paris Hilton (M) said...

sian kan
!____!

Aku Ibu Muda said...

dah tatau nk komen apa lg dah kak pasal buang bayi ni

orang kita makin lama otak nya makin mengecut

Muhammad Burn said...

dah letih nk komen isu ni...

hamzah ian said...

entah la.. ssh nak ckp, org/family yg kena ngan masalah ni je yg paham.

org yg tak kena mmg tak tahu perasaan dia..

yg penting iman kena kuat

mas saari said...

moga orang yang membuang tu dapat balasan setimpal nanti!

sedih mengenangkan nasib bayi tu..

S..U..D..@..I..S said...

bukan makin berkurang makin menjadi ada
subhanallah

Cik Gold said...

skt hati kalau bace isu mcm nie.bila lah diorg ni nak sedar kan.. :(

kak lang said...

KEJAM!!!...kasihani la bayi2 itu, mereka bukan sampah...huhuhu

puanbee said...

kesian kan .. pelik jugak cam mana depa sanggup buat anak kecik mcm tu .. tak de hati ke ? pelik.. kalau lepas kat dunia ni , kat kubur nanti tahu lah azabnya

diana said...

rasanya yang buang tu pun tau benda tu salah..
tapi sebab tak pernah rasa azab Allah
jadi kurang la rasa takut tu...
takut pada undang2 negara je..
azab Allah depa tak takut pun..