iklan

Followers

Pages

Tuesday 27 September 2011

Jangan menunda syukur dan terima kasih

Bila tiba waktu kita pula tidak kita ketahui, maka jangan ditunda
Gambar dari SINI

Cadangan aku.... print kata-kata ini dan tampalkan dalam bilik. Sekali-sekala tukarkan kata-kata motivasi dari orang-orang terkenal dunia dengan kata-kata yang begini pula.

Peringatan dari Ibu Nora buat aku yang sering lupa dan lalai!

"Saya tidak akan pernah menunda mengucap syukur dan terima kasih..
Kerana kita tidak akan pernah tahu berapa lama lagi hidup di dunia ini..
Maka, sekarang juga saya ucapkan syukur atas segala nikmat yang telah saya rasakan..
Saya bersyukur bukan saja untuk segala hal yang telah saya miliki dan rasakan selama ini,
namun juga untuk segala hal negatif yang selama ini memang tidak pernah saya harapkan datang..
Saya percaya selalu ada harapan yang lebih baik di depan sana..
Asal kita tidak pernah berhenti untuk berusaha, bersyukur, dan dilandasi doa..."

... Ibu Nora ...

10 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

tapi kita sering lalai tentang perkara ni kn.. pat lupa diri bile senang :(

Hani said...

syukur...part yg paling mudah utk dilupakan :)

ummiross said...

Allah akan menambahkan nikmatnya keatas orang2 yang bersyukur...

Hanis Azla said...

kata-kata yg sgt indah untuk memperbaiki diri..

Dr K said...

Setiap detik perlu bersyukur sebenarnya..sebab paling kurang pun, setiap detik kita hirup oksigen Allah.

kyo_9 said...

syukur.. syukur.. syukur..
Ya Allah====

teringat nasyid Raihan..

mas saari said...

betul tu kak!
kita kena selalu ucapkan syukur dan terima kasih..

blog-tips-kurus said...

print gambar tu sekali pon elok, kan? lagi terasa...

Muhammad Izuan said...

Syukur...

Unknown said...

bersyukur krn kita msih hidup arini...