iklan

Followers

Pages

Thursday 15 September 2011

Untuk Mu Yang Bergelar Sahabat

Gambar dari Google

Sahabat ku
Aku ingin menulis
Aku ingin memperkatakan
Aku ingin bicara
Sesuatu tentang diri mu

Mengapa memilih mu di antara sejumlah ramai
Untuk saling berkongsi rasa
Pahit dan manis
Susah dan senang

Sahabat ku
Aku memilih mu kerana Allah
Kerana diri mu memang sahabat
Di antara ramainya sahabat
Kerana aku memang senang pada kapan
Bila saat bersama mu

Sahabat ku
Aku memilih mu bersahabat
Bukan bukan menginginkan perhatian
Bukan kerana mencari sekelumit kasih sayang
Kerana nilai persahabatan kita lebih dari itu
Sebabnya.. Sahabat ku
Kita tidak perlu mencari ruang keterbukaan
Meraih perhatian dalam keterluangan
Kerana bersahabat jujur nilainya lebih dari itu

Sahabat ku
Kerana aku tidak belajar lebih dari menghargai erti bersahabat ini
Tidak ku fikirkan siapapun diri mu di luar sana
Tetapi jika diri mu memerlu apa pun jua dari sahabat kecil mu ini
Sesungguhnya...
Ia sangat sangat mengharapkan
Memenuhi setiap satu keperluan sahabatnya..
Untuk mu yg bergelar sahabat...

p/s : Terima kasih buat Ibu Nora
Akhirnya Ibu Nora ada blog juga sebagai tempat mengumpul bicara Ibu yang indah.

6 comments:

cikgu said...

salam persahabatan dari ckgu fad..:)

kathy said...

susah nk dapat sahabat sejati..

Unknown said...

seronok ada kawan yang boleh berkongsi masalah dan bercerita apa je..

ummiross said...

apa khabar sahabat ku hari ini?

Dinas Aldi said...

Sungguh indah kata2 tu :)

MumMe said...

bestlah kak liza kata2nya....