iklan

Followers

Pages

Tuesday 6 September 2011

Mohon bantuan blogger edit blog list

Dah 3 minggu aku hadapi masalah nama blog aku tak up-date di blog list rakan-rakan blogger aku. Seingat aku sejak aku balik dari hospital akibat denggi kelmarin dalam pertengahan Ogos, blog aku pun ikut demam.

Lepaskan geram sikit je dalam entry NI pada 24 Ogos lalu.

Pagi ni barulah ada mood nak menyelidik. Rupanya antara penyebabkan kerana aku tukar domain ke dot com awal-awal Ogos kelmarin : Adzriel AB pun nak dot com juga..

Antara penyelesaian yang aku jumpa dari Blogger Help, kena log in user name google korang dulu dan taip masalah korang.


Ada juga yang hadapi masalah sama dengan aku. Dulu Diana pun kena, dia suruh aku contact blogger.com tapi aku yang asyik lengah-lengah je.

Masalah blogger lain yang hampir sama :
"I have changed from my blog spot to a custom domain name a week ago. Now, in my friends' blog list the new posts are not updated.
It shows only the post before I change the name.
Can someone please help me how to update my new posts in the blog lists?"

Cadangan penyelesaian :
"Can you get one of your friends to try adding your site again to their blog list?"

MOHON BANTUAN :

Jadi aku nak memohon ihsan teman-teman blogger yang ada meletakkan link blog aku ni dalam blog list kalian agar dapat 'remove' dulu yang lama tu. Kemudian add semula link yang ini http://www.adzriel.com.

Harap-harap menjadilah dan sentiasa up-date dengan segera bila aku buat posting entry baru. Aku dah try di blog http://adzriel573.blogspot.com/ dan http://adzrienshoppe.blogspot.com/, macam menjadi je.

Terima kasih atas bantuan korang semua.

7 comments:

Unknown said...

owh yg tu Han dh sedia maklum awal2 :)

Unknown said...

hari ni ok je..
dah setle kot..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

huhu.. betol tu sis... problem cm ne biasanye akan berlaku bile name url kita dah bertukar :)

yanamib said...

oh effect eh klu tkr..tgk domain gak kut..sbb sy tgk kwn2 yg tkr domain xde lak mslh gini..tau2 je dorg dh tkr domain..huhu~

Ibu Muda 30series said...

will do!

Muhammad Izuan said...

perasan akak ad ckp sblm ni. tp x jd masalah kt bloglist sy pun. post kak liza yg baru sentiasa muncul.

ummiross said...

Salam syawal, salam bertemu kembali Liza...
Rasanya kat blog ummi dah ok, dah naik n3 baru Liza.