iklan

Followers

Pages

Wednesday, 8 February 2012

Baru teringat terus muncul depan mata

Aku tak tahu nak panggil apa ye, mungkin kebetulan atau mungkinkah Allah mendengar rasa hati aku maka dimakbulkan keinginan aku walau pun aku sendiri antara nak buat dengan tidak. Faham ke ayat belit-belit aku tu?

Situasinya begini pada petang tadi. Aku terfikir nak call teman baik aku sejak zaman sekolah menengah lagi dan tinggal seasrama. Kini tinggal di kawasan kejiranan yang sama juga. Itu baru terfikir.

Kemudian aku mengambil handphone dan mencari namanya di dalam senarai 'contact' aku. Dah jumpa tapi tidak pula aku menekan butang call pada handphone tu. Aku hanya memandang namanya yang tertulis "Qnoy' atau siapa yang rapat dengannya saja yang panggil 'Noy'. Kemudian aku abaikan saja niat aku nak call dia.

Aku memandu kereta Kelisa aku ke kedai runcit berhampiran. Waktu aku nak turun dari kereta, lagi sekali aku teringatkan Qnoy. Aku berjalan ke arah kedai. Masyaallah! Besarnya kuasaMu ya Allah! Aku nampak Qnoy melambai aku dari arah kedai tu.

Alahai Qnoy, macam tahu-tahu aje aku memang teringin nak jumpa dia. Bila dah jumpa, teruslah aku set temujanji dengan dia esok harinya. Boleh sembang-sembang sikit apa yang patut.. *(^_^)*.

"Abang kau pergi mana? Patut le citer pasal 'Aku ditinggalkan lagi' ", Qnoy tanya aku. He..he... rajin juga kau baca blog aku ye Qnoy.

Esok kita jumpa ye Qnoy! Rakan yang banyak memberikan nasihat dan menyokong aku sejak dulu hingga kini. Kadang-kadang jadi tempat rujukan aku juga. Bila berjumpa tu sekejap je bercerita pasal pelaburannya dalam unit amanah dengan aku, selebihnya tentang anak-anak.

6 comments:

jeBateja said...

he...he...ingat kan buat ketupat....citer pasal bisnes..ok.kak...ahakz...ahakz

diana said...

bernasib baik tu kak..

diana said...

bernasib baik tu kak..

mas saari said...

Allah dengar keinginan akak tu..

ummiross said...

mesti sembang sakan ni, hihi..

Dinas Aldi said...

Kuat perasaan tu, sampai terus terjumpa tu haa. Best kan :)