iklan

Followers

Pages

Tuesday 28 February 2012

Lepak dengan jiran dan jiran lagi..

Ni kali kedua pergi sarapan dan bersantai dengan jiran rumah sebelah, pemilik blog Little Adaman. Jiran yang selalu bagi aku coklat sedap tu.. he..he.. sedap! Banyak kisah jiran-jiran aku kat SINI.

Kali ini kami pergi ke restoran jiran juga, rumahnya sebelah je rumah jiran aku ni. Maknanya rumah Little Adaman diapit oleh rumah aku dan pemilik restoran tu, Restoran D'Laden. Aku naik kereta sekali dengan dia je.

Biasalah sejam dua bertukar cerita pasal masalah anak-anak dan hal-hal sekolah hinggalah hal-hal niaga online. Pasal dok teringat nak pos barang customer, tak bolehlah nak berlama-lamakan borak kat situ.

Little Adaman ni ada jual baju budak pun juga. Barang import dengan jenama terkenal tapi harga memang murah sangatlah. Kenalah join facebook dia, ada link di blog dia tu.

Masa nak balik, tokey restoran pun nak tumpang. Penat dia datang ke restoran tadi dengan berjalan kaki. Terlewat sikit je, kalau tau tadi boleh tumpang sekali ke restoran.

"Senanglah hang park kereta kat parking lot rumah hang je, dah kat tengah-tengah!", kata aku pada Little Adaman. So aku buka pintu kereta bergerak ke rumah sebelah kanan, tokey restoran pulak buka pintu kereta hala ke rumah sebelah kiri... he..he.. senang gitukan.

Jaga-jaga....

Bersantai sekali-sekala dengan jiran...

2 comments:

Dinas Aldi said...

Adat hidup berjiran, gitulah kan :)

Huihhh takut la guarded by shotgun, kihkihkih!

mas saari said...

saya jarang lepak ngan jiran kak! takde masa, balik kerja dah penat...huhuhuuu