iklan

Followers

Pages

Wednesday 15 February 2012

Tahniah buat Sweet Mommy dan Encem Daddy!


Rupanya semasa aku dok mamai nak tidur malam tadi, ada insan yang sedang bertarung nyawa untuk menyelamatkan nyawa insan lain. Nyawa seorang insan kerdil yang tentunya sangat comel, bak kata anak aku "Mama! Semua baby dalam dunia ni comelkan!". Betul tu! Bila tengok je wajah comel seorang bayi kecil, hati aku pun jadi tertawan, sejuk aje.

Syukur Alhamdulillah! Bayi pertama bagi kedua blogger ini Yana dan Ujang telah selamat dilahirkan pada jam 11 malam tadi di Hospital Putrajaya seperti yang Ben Ashaari maklumkan dalam blognya. Kisah perkahwinan mereka yang gemilang pernah aku ceritakan di entry 'Kenduri kahwin Ujang dan Yana dah macam artis'.

Benar setiap tahun selepas ni mereka berdua akan meraikan tarikh 14 Feruari ini tetapi bukanlah meraikan Valentine's Day. Mereka meraikan kelahiran puteri pertama mereka pada tarikh yang sama. Tak de maknanya nak raikan Valentine's Day tu. Baca fakta di entry Yana sendiri ; Valentine's Day itu Haram.

Aksi lucu di hari perkahwinan dulu

Nak melawatnya di hospital Putrajaya hari ini? Tak mengapalah! Biarlah Yana berehat dan tidur dulu. Letih dan tak bermaya dia. Pengalaman aku 5 kali melahirkan anak memang dah sedia maklum akan keletihannya. Sekurang-kurangnya rehat aku lebih sikit agaknya kerana melahirkan di klinik dan hospital swasta yang sangat perihatin.


Eh! Baby girl dah besar? Bukanlah, ini girl comel pelakon Mia Sara tu... So sweet!
Girl dah besar nanti bolehlah ambil gambar macam ni lagi, kali ni dengan anak kandung.

Aku tak susukan baby selepas aku bersalin. Tak ada susu pun lagi. Maka aku biasanya ambil peluang tidur dulu dengan lena. Esok pagi baru aku usahakan menyusukan si kecil tapi selang seli dengan susu botol oleh nurse di hospital. Saja nak berehat sikit sebab bila dah balik rumah nanti memang tak ada peluanglah aku nak berehat sangat. Itu cara aku, ikut masing-masinglah mana yang terdaya.

So pada Yana dan Ujang, syukur dan tahniah. Banyak-banyak bersabar dengan pelbagai ilmu baru yang bakal korang berdua harungi dan pelajari. Ianya sangat indah jika dilakukan dengan penuh keikhlasan dan kasih sayang. Insyaallah! Moga si comel menjadi anak yang solehah.

Pada Ben Ashaari yang berbadan kental, harap semangat pun kena kental juga menanti saat kelahiran baby pertama juga nanti. Jangan pengsan-pengsan ye.. he..he.. Banyakkan berdoa juga.

Kalau ada yang tak cukup jamu untuk selepas bersalin, boleh contact aku di Adzrien Shoppe untuk stok jamu. Free delivery untuk area Bangi dan Putrajaya. Harga jamu tu kena bayar le.

Diana pun ada berkongsi kisah Pengalaman berpantang selepas bersalin. Pun sedang membawa perut besar juga..

Tahniah buat Zabid dan Yien sebab dapat anak saudara baru yang comel dan cute sokmo.

3 comments:

Cik Sara said...

Hoho.. tahniah buat mereka berdua.. Selalu juga follow story dua bloggers ni..=D

Liza @ Adzriel AB said...

Cik Sara : kedua-duanya blogger famous juga.. comel pun iye juga.

Zabid9897 said...

...... Dan setiap tahun pada 21 Rabiulawal... Baby mereka akan sambut bday sama dgn AyahLong dia..hehehehe