iklan

Followers

Pages

Wednesday, 24 August 2011

Antara handphone paling awal yang aku guna

Gambar google

Handphone terawal hubby pakai dengan nombor
bermula 018-XXXXXXX pada tahun 1995.
Dia beli kat Jalan TAR brand MITSUBISHI.
Aku dah lupa rupanya macam mana.

Aku cuma ingat pernah guna Brand SAGEM warna kuning.
Memang besar jugalah saiznya.
Rosak sebab termasuk dalam mesin basuh!

Brand Sony yang besar juga boleh flip pun ada.
Bukan Sony Ericsson tau! Sony sendiri.
Penuhlah tapak tangan memegangnya.

Lawak bila jealousnya masing-masing ada handphone.


9 comments:

Dr. Ben said...

henfon ni baling kat anjing pun boleh tergolek anjing tu kan?

Dinas Aldi said...

Haaa akak ingat lagi hp ni. Akak tak pernah guna tapi masih ingat lagi sungguh teringin bila tengok kawan akak guna hp ni la. Zaman tu akak pakai Motorola PCN600, tak mampu nak beli SAGEM ni, huhu..

Gee said...

hehe...comel la handphone dulu..gedabak punya.hehehe

jeBateja said...

uikkk...HP zaman kurun ke 19....ahakz....si muzamir dulu ada hp mcm sagem tu...den pinjam masa bertunang...ahakz

diana said...

enpon pertama saya jenama ericson..
sekarang pakai motorola je..
hehhe..
motorola tu dah 6 tahun pakai..
hahahahah...
tapi walaupun pakai dah lama tetap lembab taip sms..
hehhehe..
esok dapat enpon baru...:p
enpon raya..

Nazzue said...

Dulu kita tengok hp besar2...lps tu berubah, hp kecik2 jer...tapi sekarang kembali ke zaman dahulu, hp gedabak punya besar....kan...kan...kan?

Aku Ibu Muda said...

wani punya yg 1st brand alcatel kalo tak silap...lepas tu baru pakai nokia 3310

Eye_nee said...

sekarang ni dah mula keluar model2 agak besar juga....

Suara Kalbu said...

Ida dulu 1st handphone pakai Motorola yang kaler hitam tu. Besar macam peti ais . Bateri tebal macam batu bata.Berat ya Rabbi. .

Kalau sembang lama sikit jer.. confirm tangan lenguh nak pegang. Silap haribulan jatuh terhempap atas muka boleh jadi cacat seumur hidup la kahkahkahkahkah