iklan

Followers

Pages

Tuesday 9 August 2011

Selamat tinggal kotak komen IntenseDebate!

Ingatkan takutlah kalau ada yang menyamar masa komen seperti yang aku risaukan dalam entry NI, rupanya ada perkara lagi yang menyakitkan hati aku dengan InstenseDebate ni. Bengangnyalah!

Aku perasan bila ada satu komen adik aku di entry pasal dapat BE di kotak 'Awaiting Moderation' blogspot. Habis semua komen yang kawan-kawan bagi untuk entry tu yang mengguna IntenseDebate hilang. Aku cuba cari di menu 'History' dalam akaun IntenseDebate tu tapi dah tak ada. Dia cuma simpan komen sehari sebelum je. Sungguh buat aku angin je! Sabar Liza! Bulan puasa ni!

Aku ingatkan kalau apply arahan komen untuk entry terbaru, maka kotak komen IntenseDebate akan kekal di entry terbaru tu hingga bila-bila, rupanya memori dia cuma untuk entry terkini. Komen di entry terbaru yang dah tak terkini tu akan terpadam. Jika aku apply untuk semua entry, komen-komen lama pulak akan padam juga.

Jadi, sebab dia dah padam komen kawan-kawan aku semalam maka aku pun dah padam kotak komen IntenseDebate dari blog aku... babai! Hanya ini yang aku dapat selamatkan untuk satu entry sebelum INI.



20 comments:

Unknown said...

saya lebih selesa pakai pop up window ni..mesra pembaca..'heheh

Liza @ Adzriel AB said...

diana : percubaan tak menjadi..he..he

Ibu Muda 30series said...

xpe kak liza...try n error :)

Liza @ Adzriel AB said...

Aku Ibu Muda : dpt le sedikit pengalaman & ilmu.

atuk said...

Assalamualaikum Liza

Tahniah
ada keinginan mencuba....

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

Anonymous said...

bertukarr.jeng jeng jeng...

Liza @ Adzriel AB said...

Rozali @ atuk : selamat berposa jugak. tak cuba, tak tau.

EE : mcm biskut je kejap ada kejap tak de.

Puan Eka said...

akak..eka suka pop up ni..best..selesa..senang..

Liza @ Adzriel AB said...

Cik Eka : lebih selamat id kita

Wardah alisya said...

setuju..id lebih selamat...komen pop up pun ok juga :)

sitiebby said...

ala, ingat nk mnt kak liza ajarkan..maklum je la, siti baca baca kt blog ariffshah dan denaihati, diorg guna commnetluv tue, mcm senang je...

Zura said...

pakai yang mcm ni dah ok kak...hehe

tapi x pa lah, kalau x cuba x tau apa kelebihan dan kekurangannya kan...hehehe

Dinas Aldi said...

Takpalah, sekurang2nya dah cuba kan. Tak cuba, teringin pulak tapi dah cuba, tau apa kelemahannya, oklah boleh let go. Pengalaman tu :)

Muhammad Izuan said...

tuto yg kak ikut tu x lgkap. ada cara spy komen lama tak hilang...

zati embong said...

kak..jat da try tau add "reply button".senang je nk reply2 comment.ni link dia.

http://www.anshuldudeja.com/2010/07/how-add-reply-button-to-blogger.html

Liza @ Adzriel AB said...

sitiebby : depa tu wordpress, memang dah ada khas utk depa. lagi pun depa pandai, kak liza ni dok terkial-kial lagi.

Cik Puan Zura : balik asal le ..he..he.

Dinas Aldi : tak cuba nanti tak puas hati pulakkan.

Muhammad Burn : nk kena study lagi ni

zati embong : kak liza pernah try tapi html code kak liza berubah selepas add like fb. mungkin kak liza kena adjust balik template tu. TQ jat, nanti kak liza jenguk.. mana tau jadikkan!

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

pebenda alah ni kak.. saya xfaham langsung la.. ape kelebihan dan kekurangan nye yerk :) nengok cam lagi payah jerk :)

Ct Aja said...

Akak sy try comment kt box baru akk 2 tapi xdpt, tak tau nape...hi3

Liza @ Adzriel AB said...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine : tak pe..abaikan je dik nanti jadi geram mcm kak liza ni. he..he..

Ct Aja : tak friendly le tu... la ni dah boleh komenkan.

kyo_9 said...

huhu..
saya suka pakai intensedebate sebab senang nk reply komen orang lain.. plus, saya suka bw waktu siang; waktu saya ada di U jadi leceh nk login blogspot.. kalo guna intensedebate, dia terus detect saya~