iklan

Followers

Pages

Sunday 23 January 2011

Search this blog


Korang tentu nampak "SEARCH THIS BLOG" di sudut kanan blog aku ni. Aku add guna 'add gadget' di menu 'design' tu je. Masa 'add gadget' tu, aku klik 'Google Web Search Gadget'. Senang je.

Punca aku add benda ni pun sebab nak senangkan diri aku cari mana2 topik dalam blog aku ni. Kadang2 jenuh aku mencari di blog archive tu. Lambat...aku lak bukan le jenis penyabar sangat.

So bila aku dah letak gadget ni, aku cuma taip kata kunci je & search. Boleh pergi search ke blog kawan2 lagi. Ada 5 kategori kat situ ; This Blog, Link From Here, My Friends, JENGUK-JENGUK LE!, The Web.

Boleh le korang apply kat blog korang jugak. Senang nak rujuk semula mana2 topik sendiri atau kawan2. Ini le countermeasure aku setakat ini utk masalah menjadi tajuk di blog sendiri. Rupanya boleh juga search blog kawan2. Lega..

7 comments:

eqbalzack said...

salam kak...
mcmana nak follow blog akak ni...tak jumpa pun followernya. hehe

Liza @ Adzriel AB said...

salam dik... sebelah kanan ni je. tak jauh pun..he..he.. pc lambat kot. blog akak ni berat ke? jap lagi nak test timbang kat bloh si daus tu.

Hanis Azla said...

bagus juga ada google search ni kan.. senang nak cari apa2.. sya pun mcm akak juga, kesabaran ada kureng sikit.. he..he..

btw, jamu apa yg akak nak promote tu yer? mana tahu berkesan utk saya.. boleh juga cuba..

Liza @ Adzriel AB said...

letak search sebab diri sendiri nak cari selalu je lambat..he..he..

hanis boleh jenguk kat blog satu lagi ni. Jamu herba angin :

http://adzrienshoppe.blogspot.com/search/label/Jamu%20T.Warisan%20Anggun

nur said...

Bagus ni. nak cek kat blog da etak ke blm..

Hanis Azla said...

Thanks k.liza.. rasa berminat juga hendak mencubanya.. saya dah msg k.liza td..

Liza @ Adzriel AB said...

nur : cepat check..senang kak liza nak explore nanti. he..he..

hanis : tq..dah reply..