iklan

Followers

Pages

Wednesday, 26 January 2011

Petua elak kecacingan

Ini pun citer ulangan dulu2 juga... tapi bila di baca semula, buat aku tersenyum sorang!
Tak tau le siapa penulis asalnya. Enjoy!

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang begitu
dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya minuman keras
kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari itu dia telah
mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan dan dua gelas
minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

"Cuba perhatikan murid2. Lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2."

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu. Seperti dijangkakan,
cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral itu berenang2 di
dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak menggeletek lalu
mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2 muridnya memberikan
sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

"Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??"

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab, UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...
MINUMLAH ARAK...

Hampehhh!

4 comments:

nabilah_2908 said...

hehehee.....

tak boleh nk salahkan budak2 tu..sbb apa yg mereka katakan..ada betulnya... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SAYANGI PEMBACA ANDA

Farhan Zulhusmi said...

hahahaha...
pandainya anak murid cikgu...cikgu bagi sume a++ erk dalam spm...hahahaa

d_tieah said...

Suka hati je budak tu..
Hahaha..
Tp ikut logik dorang memang lah sebab dorang belajo dr ape yg dorang tgk n lihat tanpa berfikir..

Latest entry : Sebab lelaki jadi GAY

Adzriel AB said...

nabilah : jawapan ikut logik diaorg. he..he..

farhan : mesti gelak pemeriksa kertas exam tu.

d_tieah : sebab jawapannya ada logik tu yg buat akak gelak sorang2 tu.