iklan

Followers

Pages

Wednesday, 26 January 2011

Rezeki dari jiran


Alhamdulillah...pagi2 dah dapat rezeki dari jiran sebelah. Ini untungnya berbaik dengan jiran. Entry aku yg lepas pasal Jangan tak kenal jiran. Ni dia dah balik dari Penang. Petang semalam tibanya ke rumah. Alhamdulillah...selamat hangpa balik. Kepenatan laa dgn perjalanan yg jauh.

Malam tadi sempat gak aku sms dia tanya telefon rumah dia ok ke? Tiba2 je telefon rumah aku senyap sunyi. Malam tadi tak dapat le nak 'bertenet'. Tengah aku dok report TM guna hp celcom aku, tiba2 lak line putus. Coverage drop. Geram je.. Try guna broadband celcom, siput lagi laju agaknya. Lastly tutup je laptop tu. Modem broadband utk backup bila aku keluar ke mana2 je. Sejak ada streamyx ni memang jarang sangat guna.

Banyak betul rezeki aku dapat dari jiran aku pagi ni. Ohhh... my favorite maruku. Bagi yg tak kenal, gambar kat atas tu le rupa maruku. Bukan itu saja, ada sebungkus rempah ratus dia bagi campuran halba, jintan, lada putih & macam2 le. Boleh buat sup ni. Macam biasalah buah pala dari Penang. Hubby aku suka tu.

Ini pun sedang mengunyah maruku. Harap2 aku tak lupa diri utk simpan kat anak2 aku merasa. Kalau depa tanya, biasanya aku kata "Mama Adam bagi!". Kadang2 tu "Ayah Adam bagi!". Suami jiran aku ni selalu outstation luar negeri. Bila balik, ada aje yg diberinya. Murahlah rezeki korang...Aminn. Senang2 jenguk le blog mama si comel Adam di Little Adaman.

2 comments:

Aku Ibu Muda said...

sedapnya maruku!

Adzriel AB said...

alamak...dah tinggal separuh.