iklan

Followers

Pages

Sunday 23 January 2011

Bunuh darah daging sendiri?

Berita ni aku petik dari Kosmo! Terpanggil utk share dari post lama aku "Kematian anak kecil akibat didera lagi". Hilang akal agaknya nak dera org apatah lagi budak sekecil itu. Yg dituduh si bapa kandung & ibu tirinya...


Ini berita 22Jan2011.

Suami isteri dituduh bunuh anak sendiri

Oleh NASRI JAMALUDIN
mohdnasri.jamaludin@kosmo.com.my

KERATAN Kosmo! 11 Januari 2011.


JOHOR BAHRU – Sepasang suami isteri bakal berdepan hukuman gantung sampai mati apabila mereka dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas dua tuduhan membunuh dan mendera anak sendiri sejak empat bulan lalu.

Norafizan Ludin, 30, dan Dewi Nadia Alias, 25, dituduh menyebabkan kematian Nor Dania Qistina Norafizan, 3, pada 9 Januari lalu.

Perbuatan itu didakwa dilakukan di sebuah rumah beralamat 1284-6, Jalan Tengku Mariam, Batu 17 1/2 Kampung Sungai Tiram, Ulu Tiram, di sini di antara pukul 9 pagi, 8 Januari hingga 9 pagi, 9 Januari.

Bagaimanapun, tiada sebarang pengakuan direkodkan sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Hafizah Johor Ariff Johor.

Norafizan dan Dewi Nadia didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang boleh membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua pula, mereka mengaku tidak bersalah mendera kakak dan adik mangsa iaitu Nor Dania Batrisha Norafizan, 5, dan Danish Irsyad Norafizan, 1, di lokasi yang sama.



Ini berita 23Jan2011.

Ibu mahu pembunuh Nor Dania Qistina dikenakan hukuman setimpal

JOHOR BAHRU - "Selagi tidak dijatuhkan hukuman setimpal selagi itu saya tidak puas hati."

Demikian luahan Nur Aquilla Razali, 27, ibu kepada kanak-kanak, Nor Dania Qistina Norafizan, 3, yang maut akibat didera pada 9 Januari lalu.

Katanya, dia percaya pihak berkuasa dapat melaksanakan hukuman yang sewajarnya terhadap mereka yang menyebabkan kematian anak perempuannya itu.

"Saya yakin undang-undang akan menghukum mereka yang bersalah," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Kosmo! semalam melaporkan suami wanita itu, Norafizan Ludin, 30, dan isteri mudanya, Dewi Nadia Alias, 25, dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini atas dua tuduhan membunuh dan mendera Nor Dania Qistina.

Kedua-duanya turut dituduh mendera kakak dan adik mangsa, iaitu Nor Dania Batrisha, 5, dan Danish Irsyad, 1.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang dibacakan bersama Seksyen 34 yang memperuntukkan hukuman mati mandatori.

Nur Dania Qistina disahkan mati akibat didera pada 9 Januari lalu dengan 73 kesan lebam di tubuhnya serta berapa organ dalaman rosak teruk dipercayai dipukul dengan objek keras.

No comments: