iklan

Followers

Pages

Monday, 30 May 2011

Ajal maut Allah tentukan - Agnes meninggal?



Terkejut aku melihat tajuk berita pagi ini di depan Harian Metro "Agnes dilapor meninggal", mukasurat 27. Terus saja aku selak ke mukasurat 27. Agnes Monica, penyanyi dan pelakon Indonesia yang terkenal.

Suspenlah sebab kelmarin ada terbaca berita tentang dia masuk hospital akibat sakit 'tuuuttt'. Jadi hendak taulah juga kenapa meninggal. Ajal maut di tangan Tuhan. Kita kadang-kadang tidak dapat menjangka sebab-sebabnya juga.

Ada orang kelihatan saja sihat dan cergas, tiba-tiba saja boleh dikejutkan dengan berita kematian akibat stroke atau sakit jantung yang mungkin tiada siapa yang mengetahuinya selama ini walau empunya diri sekali pun.

Kemalangan juga juga boleh berlaku dalam pelbagai cara dan menyebabkan kematian. Adakala kemalangan kecil mampu meragut nyawa. Tetapi bila ajal belum tiba, kemalangan besar sekali pun belum tentu akan meragut nyawa seseorang.

Seperti kisah dua orang teman hubby aku ini. Yang seorang ini terjatuh dari tangga semasa cuba membaiki lampu di siling. Alhamdulillah kerana tiada kecederaan yang serius berlaku ; tiada anggota yang patah dan paling penting nyawanya terselamat. Aku sendiri mulanya kalut dan agak panik bila hubby menyampaikan berita itu pada aku.

Berbeza dengan temannya yang seorang lagi meninggal dunia akibat tergelincir di tangga rumahnya. Hubby kata lehernya terhentak di bucu tangga. Dia terjatuh kerana tongkatnya tergelincir semasa turun dari tangga. Sebelum itu dia cedera akibat kemalangan jalanraya. Kesedihan sangatlah hubby aku rasakan kerana itulah antara teman baiknya semasa zaman sekolah menengah dulu. Al-Fatihah!

Bagaimana dengan Agnes Monica tadi? Nak bacakan Al-Fatihah pun bukannya muslim. Jadi. bacalah beritanya boleh jenguk di SINI.

6 comments:

pena rozie said...

Betul ke???

hakeem kira said...

agnes mati ? :(

hakeem kira said...

alamak kena tipu lak -.-

nelly said...

really ??
cm tak cayer je
=='

munna said...

kadang2 mmg mcm tak percaya terima beita kematian ni...yg kita sangka2 akan pergi dulu masih sihat lagi... tapi yg muda remaja dan badan sihat2.. tiba2 pergi begitu saja

kayrul-shah said...

boleh percaya ker nie???ke macam kisah jackie chan gak...