iklan

Followers

Pages

Tuesday, 17 May 2011

Resit keluar duit di ATM



Resit keluar duit di ATM dibuang atas mesin tu juga. Tong sampah cuma sedepa saja dari mesin tu. Tapi lagi seronok dia membuangnya di atas mesin ATM tu.

Inilah situasi biasa dan selalu kita lihat di kebanyakan mesin ATM. Dah jadi habit yang tiada hati nak berubah. Itu reist yang di atas mesin ATM. Bila ditiup angin akan bertaburanlah di lantai dan menjadi pemandangan yang sangat menyemakkan mata. Lepas tu mulalah mempersalahkan pihak bank tidak menjaga kebersihan.

Biarlah orang lain membuat sampah begini, janganlah kita pula menambah. Doakan saja moga orang yang membuang sampah tadi akan berubah. Bukan susah pun nak membuangnya di tong sampah.

5 comments:

diana said...

semua mesin atm gini kak.
pelik betul saya tengok..
nampak depan mata ni..
sambil ambik duit kat mesin,terus jalan keluar direnyok2 kan kertas tu jatuh atas lantai je..

Eyrique Ettiqazz said...

perkara remeh tp menarik utk dibincangakan...biasa la masyarakat kita kalau bkn hak sendiri jgn haraplah nak bersih2n kemas2...

Puan Kutu said...

betul kak..klu sy,sy simpan resit tu.dh lama baru buang...

cantekk said...

sumbatkan je resit tu lam mulut derang
eee xde ksedaran sivik..

ummiross said...

selalu tengok fenomena ni, kertas sekecil tu pun tak boleh nak buang elok2.