iklan

Followers

Pages

Wednesday, 4 May 2011

Dah tahu panas, pakailah baju elok sikit!


Tentu korang ada melihat iklan ni di kaca TV. Apakah yang terlintas di fikiran korang? Ini pula respon dari anak lelaki aku, Azri yang hanya akan berusia 9 tahun pada 30 Disember 2011 nanti. Hujung tahun baru nak cukup umur.

Azri kata "Dah tahu panas, pakailah baju elok sikit. Pakai tudung lagi bagus!".

Aku pun tak suka dengan iklan ni yang saja nak galakkan wanita berpakaian seksi. Lepas tu nak takut pulak kulit gelap sebab pancaran matahari terus kena kulit. Penyelesaian yang lebih mudah, murah dan selamat dah ada seperti saranan Azri tadi.

Lebih tak suka iklan yang satu lagi ni. Apa ke halnya nak tunjuk-tunjuk ketiak ni? Boleh menjadi penyebab kemalangan pulak. Sukalah gamaknya kalau ada yang mati, tak pun kereta tu terbabas kat dia yang sedang tayang ketiak tu. Ada yang nak buat menantu ke? Aku tak nak!

10 comments:

ummiross said...

Betul Liza, ummi memang tak berkenan betul dengan iklan ni, yg herannya atas nama iklan, angkat ketiak macam tu pun boleh lulus...

Liza @ Adzriel AB said...

ummiross : iklan lama vaseline tu pun tak ok juga. entah le..

siti norlaili yusof said...

tulah kan,kak.. la ni byk iklan mengeksploitasikan kaum wanita. menggalakkan pada perkara yang x elok.

hihi..pandai azri,kecik2 lg dah tau. dah besar nt jd imam muda k..:)

Eyrique Ettiqazz. said...

dunia sudah terbalik...lelaki yg sikit auratnya bertutup satu bdn ,perempuan yg auarat satu bdn kecuali muka dan tpk tgn terbukaka sana sini...pelik2..

S..U..D..@..I..S said...

paling x suka iklan sebegini....kacau2 semuanya nak tunjuk

Sofya said...

entahlah patutnya iklan pun kena tapis tu sebelum tayang kat umum kan?

sitiezahim said...

huhuh tuh la sebab tuh la org Msia suka pakai seksi2, salah satu sebab pasal iklan la..huhuhu

diana said...

banyak la sekarang ni iklan yang tak sesuai ditayangkan..
kenapa pihk2 berwajib tutup mata je ye...

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

huhu.. menyakitkan mata :)

Liza @ Adzriel AB said...

siti norlaili yusof : itu le semakin hari semakin menjadi iklan2 ni.

Eyrique Ettiqazz. : setuju sangatlah!

S..U..D..@..I..S : tak reti nak sorok utk melindungi dari anasir jahat.

Sofya : sgt patut

sitiezahim : pengaruh iklan yg merosakkan

diana : depa dpt untung kot?

SeRiKaNDi_uMaR93 : malu juga dgn anak2