iklan

Followers

Pages

Monday, 14 March 2011

Hari ini lebih baik daripada esok

Maksudnya :

Sesuatu yang dapat diusahakan pada hari ini jangan ditangguh hingga esok. Sikap suka menanggguh-nangguhkan kerja akan merugikan kita.

Contoh :

1. Basuh kasut hari ini, jangan tunggu esok. Kalau hujan tak kering nanti.
2. Nanti-nantilah baca buku, periksa lambat lagi.
3. Sekejap! Cerita kat TV belum habis lagi.
4. Alaaa... nantilah lipat kain tu. Nak layan blog dulu! Kantoi!
5. Sabarlah! Tengah syok layan game ni!

Macam-macamlah lagi! Esok kena lebih baik le! Kena tinggalkan sifat bertangguh ni.

13 comments:

sw33tdarling said...

masalahnya semangat selalu berkobar, tp tiba masa ttp menagguh jugak.. hehehehe

Adzriel AB said...

sw33tdarling : hee..he.. itu le pasalnya. rasa nak ketuk kepala sendiri je ni. *(^_^)*

Anisa Hang Tuah said...

semoga setiap hari akan jadi baik-baik ajaaa

Adzriel AB said...

Anisa Hang Tuah : aminnn

ieda said...

setuju sgt2 .. :)

Adzriel AB said...

ieda : jom kita berubah..he..he..!

Siti Hajar Masri said...

sy pun suka buat assignment last minute..mcm mana tu?harus kena ubah..

tims said...

ayat kat atas mmg terkena ngan saya..hehe..susah nak elak..

shah-kayrul said...

contoh no. 4 tue setuju sangat...hehehhe

fadhdeela said...

mcm mana nak buang sifat tangguh tu erk kak!! selalu mcm tu..kejap la kang le watttt ish2!

Meh singgah: Black Swan!!

Adzriel AB said...

Siti Hajar Masri : sama je dgn akak ni. nasib tak fail ye..he..he..

Adzriel AB said...

tims : akak pun terkena tu..

Adzriel AB said...

shah-kayrul : alamak...belum buat lagi la..