iklan

Followers

Pages

Saturday 26 March 2011

Main game pun ada kebaikannya!



Sehari dua ni aku agak gila main game di facebook. Letih mengadap blog je, so tukar angin sikit. Aku suka game seperti 'Word Games' atau yang melibatkan Matematik.

'Word Games' pun ada macam-macam juga seperti mencipta perkataan daripada huruf-huruf yang di beri. Ini pun aku baru je main satu 'Word Games' yang minta aku cari perkataan yang bermula dengan 'num'. Vocabulary ni kurang sikit tapi hentam je lah kan. Dapatlah aku perkataan-perkataan berikut ; numeric, numerical, number, numbering dalam masa 10 saat je.

Kadang-kadang bekerjasama dengan anak sulung aku, Aishah untuk jawap soalan Matematik dengan pantas. Kena congak je! Bagi jawapan je terus tekan enter. Kena jawap seberapa banyak yang boleh dalam masa 5 saat je.

Main game ni ok sebenarnya kalau boleh pilih game yang betul-betul beri manafaat. Sebagai ibu bapa memang kena kawal anak-anak yang main game ni dengan memerhatikan jenis game dan tempoh bermain. Kalau tidak sehari suntuk pun tak cukup macam aku ni lah! Ha..ha..!

5 comments:

Puan Kutu said...

betul..klu game cam akk main tu mnguji minda kan..klu budak ngadap game tak buat keja sekolahla jawabnya klu kita tak pantau kan..

ummiross said...

Kira main scrabble versi IT lah ni kan..

Main game ni kalau terkawal bagus, boleh cergaskan minda dan menambah vocab..

Latifah said...

betul betul.
main game juga satu terapi untuk release tension.
=)

tim_fs said...

kak..layan jgn tak layanzzz..

Hani said...

suke game especially game math.. :)