iklan

Followers

Pages

Tuesday, 28 June 2011

Sakitnya hanya Tuhan yang tahu!

"Pada satu pagi kira-kira 3 minggu lepas, hari Sabtu, saya tiba-tiba rasa sakit di bahagian bawah perut. Sakit tu makin lama makin kuat. Sama macam contraction orang nak bersalin tu. Tapi kalau contraction orang nak bersalin, ianya datang dan pergi.. tapi sakit yang saya alami tu tak henti. Saya terus terduduk, tak mampu berdiri. Anak-anak masih tidur masa tu. Sebab dah sakit sangat-sangat, Mr.Husband terus bawak pergi klinik An'Nisa, 3 minit je dari rumah. Anak-anak yang tengah tidur tu kami tinggal je kat rumah. Emergency."

Kisah selanjutnya baca kat SINI.... kesiannya! Bagai terasa deritanya waktu itu.

Bukan mudah menjadi seorang ibu, hamil dan melahirkan anak perlu kuat minda untuk menahan banyak dugaan fizikal atau mental. Apatah lagi jika ada masalah selepas melahirkan. Hingga aku pernah terdengar dulu, jika ada ibu yang meninggal dunia semasa melahirkan anak atau dalam tempoh berpantang, ianya dikira syahid. Ada sesiapa yang boleh sahkan?

Jangan ambil mudah juga ujian Pap Smear. Ilmunya boleh baca di SINI.

2 comments:

Syazwan said...

hargailah pengorbanan ibu :)

zati embong said...

ada ayat2 leh amal kan utk sngkan bersalin.betul x kak?