iklan

Followers

Pages

Monday, 20 June 2011

Dadih mangga air tangan daddy



Gaya excited Arif setiap kali ayahnya balik kerja! "Ayah! Ayah! Ayah!"


Daddy! Selamat hari bapa! Suka hati diaorang kejap pangil ayah, kejap daddy!
Gambar masa depa kecik di Dataran Putrajaya


Semalam ada raikan hari bapa ke? Aku dok kat rumah aje dengan anak-anak.
Hubby aku pulak buat lawak

Hubby : Patutlah Rosmah ucap selamat hari bapa kat ayah, hari bapa rupanya hari ni.
Aku : Eeeaaa... Rosmah mana pulak yang?
Hubby : Kat TV tu la...
Aku : Oooo.. baru tau ke? Orang lain dah kecoh dengan hari bapa! Lambat le ayah ni!

Semalam ada buat dadih perisa mangga. Nampak tak hirisan mangga dalam dadih ni? Pakai serbuk dadih segera je. Ini baru satu bekas aje. Ada empat semuanya. Satu bagi kat jiran rasa.


Hubby tak puas hati dengan hasil gambar yang aku ambil. Tak cantik katanya! Cis! Sedap mulut je kata tak cantik. So dia ambil le sendiri sekeping lagi gambar dadih ni. Mengalahkan perempuan dengan bunga-bunganya. Cantik sangatlah dah tu! Tak boleh lawan Mat Gebu dengan Mousse Mangganya!

Yang bestnya dadih ni bukan aku yang masak, tapi hubby aku yang masak sendiri. Moodnya nak masak dadih datang tak dapat nak dihalang. Hari bapa hubby aku masak sendiri..he..he..!

Sayang daddy... Selamat hari bapa!!

6 comments:

Cik Eka said...

akak..nampak sedap..hehehehe

pandai ayah nyer masak yer...hehehe

selamat hari daddy....

Adzriel @ Liza AB said...

Cik Eka : memang sedap.. sekali hadap je tu.

Amni said...

selamat hari bapa untuk hubby akak.. untung laki rajin masak kan... nampak sedap lak tu kak.. wahh!

diana said...

untung la dapat suami rajin memasak..
suruh suami kak liza buka blog masak2 la kalau gini...
hehehe

Sunah Sakura said...

wahhhh~ sedapnye akak!! saya suka!!!

Adzriel @ Liza AB said...

Amni : kadang2 kalau malas, suruh dia yg masak..ha..ha..

diana : kalau buat selalu lagi okkan! adehhh..

sunah : sedappp... satu bekas tak sempat 10 min dah habis.