iklan

Followers

Pages

Tuesday, 28 June 2011

Dengan Siti Nurhaliza le pulak!


Adik aku si Ainul sedang menggayakan shawl jualannya di Asterisk Boutique. Tak sempat nak promote dengan Siti. Siti dah depan mata, tangkap je lahkan! Mana boleh lari dah dalam majlis tertutup begini. Abaikan pipi aku yang tembam tu. Kena kurangkan teh tarik dan roti telur nampaknya.

Anak saudara, 17 tahun (anak kakak) siap paut tangan Siti untuk bergambar. Siti pun perasan tangannya menggigil. Anak aku, Aishah pun tak lepas peluang malam tu. Cantik Siti malam tu, memang sentiasa cantik pun. Jenuh le kena kerumun dek peminat sampai Datuk K terpaksa melarikan diri. Apa nak buat, isteri orang popular.

Terkenang semalam masih lagi buat aku senyum. Nak kata senyum suka sangat pun tidak juga. Gara-gara gossip, UV aku naik kat blog ni tak mendatangkan duit pun. Tersenyum bila memikirkan jenis entry yang menjadi minat ramai orang. Kadang-kadang aku pun suka juga. Tapi ada perkara yang aku perasan semalam adalah rata-rata yang komen merupakan visitor biasa blog aku. Ramai yang baru cuma singgah nak tengok siapakah gerangan yang terlibat dalam gossip. Mungkin akan datang lagi ke blog aku atau mungkin juga tidak lagi.

Kalau semalam ada 10 entry aku buat termasuklah yang terakhir dan paling ringkas INI. Hari ini mungkinlah kurang sangat. Seperti yang aku pernah cerita dalam entry 'Bila isteri berblog...' ini, ada masanya aku sibuk dan mungkin tak dapat nak jenguk blog pun, ada masanya dari pagi sampai petang pun depan blog aje.

Hari ini aku nak ke Bangsar lagi untuk submit dokumen-dokumen client yang menjadi punca rezeki aku. Kalau tidak nanti bagaimana aku nak membayar duit kereta Kelisa aku, nak isi minyak kereta, nak top-up touch N go, nak makan kat luar, nak shopping dan segala perkara yang aku suka nak buat sendiri. Nak minta duit hubby pun dah banyak sangat komitmen dia.

Kenalah selesai memasak untuk lunch anak-anak nak balik sekolah nanti dan menyidai kain, barulah boleh keluar rumah. Masih belum buat keputusan lagi sama ada nak naik komuter atau memandu kereta aje. Kemungkinan besar nak naik komuter aje sebab lecehnya nak parking di Bangsar tu.

Rasanya agak sibuk nanti dan mungkin tak sebab juga nak mengacau bloggerku yang dihormati, Eqbal Zack yang selalu ada di UM. Agaknyalah sebab itu yang dia kata dalam facebook minggu lepas. Ada Giveaway sedang berlansung di blognya hingga 10 July 2011. Sapa mau boleh join SINI. Hadiah hebat menanti... jenguklah kalau nak tau hebat tak hebat hadiahnya.

Tadi aku klik link Diana di shoutbox aku tapi tak sampai ke blognya. Tak tahulah apa masalahnya. Nasib baik Diana adalah satu nama favorite dalam bloglist aku, dapat juga masuk ke blognya dari bloglist Kunjungan Utama aku. Paling banyak mengomel di kotak komen entry aku tu! Ada segmen tak menahan juga kat blog dia. Segmen yang korang rasa nak guna aircond atau kipas, mana lagi sejuk! Join Segmen Jom Kipas Blogger hingga 29 Jun 2011! Ada tak yang nak kipas aku? Tak ada hadiah dari aku ye..he..he..!

Aku belum sempat lagi nak balas kunjungan sesetengah teman-teman blogger yang meninggalkan komen di kotak komen entry dan shoutbox. Harap dapat tinggal jejak yang jelas di shoutbox tu. Kadang-kadang ada juga yang lupa letak url blognya tapi siap tulis komen "I follow, visit saya juga". Maaflah adik kalau jejaknya tak ada, ke mana nak aku cari blognya. Terima kasih semua!

Final data Nuffnang tunjuk UV blog aku cecah sebanyak 368 sehari bagi tarikh semalam. Memang pecah rekod peribadi aku sebab paling tinggi pernah dapat pun sebanyak 212. Page view pun hit sebanyak 778. Hasilnya blog adik aku pun naik sampai 500+ UVnya semalam sebab dialah bahan gossip aku semalam.

Salam sayang buat semua yang selalu menceriakan hidup aku di sini. Walau pun mungkin ada yang tidak mengenal wajah, tapi erti persahabatan di maya ini sangat bermakna.

Gambar asal yang tidak di potong dengan wajah aku yang sangat tembam. Aku menyalahkan warna tudung yang tak sesuai dan make-up yang pudar...he..he.. Gambar SINI pakai tudung sama, tapi OK je! Pulak dah!

Macam manalah boleh sedondon dengan Datuk K ni? Datuk K tak boleh lari dah masa ni sebab aku kata "Tunggu Datuk! Kita bergambar dulu!". Terima kasih Datuk K! Kredit pada jurugambar, hubby Ainul yang tinggi lampai!

10 comments:

nurul nadia nasir said...

wahh!arkkkk jeles nyerr dgn siti tuhhhh

fadhdeela said...

handsomekan dato k!!! deela pernah jumpe dato k..handsome :)

Muhaimin said...

Wahh dengan diva Malaysia lah!!

Muhaimin said...

Wahh dengan diva Malaysia lah!!

Rozali said...

Assalamualaikum Liza

gelemeeeerrrr liza

Wassalam

Hanis Azla said...

wah.. majlis tertutup apa ni kak? he..he.. sesekali buat gosip macam ni berlumba org datang yer kak.. sama glamer aje akak adik beradik dengan both dato' tu.. serba biru semuanya..

ummiarissa said...

waa...kak Liza ..seronoknya dia...

ummiross said...

yang mana satu pilihan Datuk K?

cheqhaizan said...

jelesnya..........uwaaa..nak gak jumpa ct..

cheqhaizan said...

jelessss.......huhu