iklan

Followers

Pages

Sunday, 10 July 2011

Main tabur-tabur atas lantai

Apa tu bertabur-tabur atas lantai?

Laa... puntung rokok ke?


Inilah perangai sesetengah orang yang nak mudah tapi menyusahkan orang lain. Menyakitkan mata juga! Buang puntung rokok atas lantai.

Situasi di restoran yang ada menyediakan bekas habuk rokok!

Kalau tak ada bekas sekali pun, boleh je dia matikan api rokok dengan setitik dua air dari gelas yang dia minum dan buang dalam sisa makanan di pinggannya sendiri. Rajinlah sikit!

Dah tambah satu kerja pula nak menyapu lantai tu dengan segera sebab orang lain pun tak selesa dengan keadaan ini. Hasil buatan orang dewasa.

Aku harap janganlah suka buang sampah atas lantai di tempat korang makan. Lainlah kalau korang baby yang bila makan masih lagi berterabur nasi atas lantai. Itu aku faham le!

6 comments:

fadhdeela said...

betul tu kak..kadang2 xselera nak mkn nmpk puting rokok & habuk rokok kat bwh meja!

Puan Kutu said...

acam tu pnya olang pun ada ka..

PeRmAtA bIrU said...

ya la... saya cukup x gemar tabiat nih... mmm... di mana2 sahaja kebersiahan tu kena jaga... tapi kalo g kedai makan... ada ja org merokok.. saya mula la x selesa.. bau asap rokok cukup mematikan selera.. nikan pula putung rokok merata-rata.. kesian tuan kedai kalo orang x mau makan situ sebab putung rokok tu.. :)

*hehe pnjang plak membebel... :)

diana said...

angin tiup masuk dalam makanan..
tak prihatin langsung...
elok pun buat akta tampat awam tak boleh merokok..
patutnye restoran2 pun kena buat gitu jugak..tak kira la restoran ada ekon ke idak..eik??

syiela said...

saya kalo nmpak ni.. mmg jeling maut la.. geram... hilang selera mkn

Sunah Sakura said...

benci la sikap yang macam ni... hurmmm..