iklan

Followers

Pages

Thursday, 7 July 2011

Bergurau boleh, jangan le berlebih!

Aku memang tak berkenan dengan program yang suka mempersendakan orang macam ni. Sungguh menyakitkan hati bila mereka buat lawak bodoh macam ni.

Inilah akibatnya bila bergurau dengan salah orang hingga nyawa menjadi taruhan. Dia menyakitkan hati orang lain, bila orang lain marah mulalah kata tak sporting. Memanglah kena sabar tapi kalau kena pada dia sendiri, apa rasalah gamaknya.

Orang tengah mood tak bagus atau mungkin nak cepat buat sesuatu, lepas tu nak gurau-gurau dengan perkara yang bukan-bukan memang nak cari nahas le. Tak suka betul sesetengah program TV kat Malaysia ni yang ikut idea barat ni.

Tengok youtube ni, nak bergurau punya pasal sampai nyawa hilang sebab tersalah mangsa gurauan. Jangan lupa baca INI untuk satu lagi gurauan melampau, sungguh memalukan.

5 comments:

Jamiel said...

Gurauan yang disiarkan..
More kepada gurauan yang memalukan..
Mana perginya ada orang timur yang jaga keperibadian dan hak orang..

ummiarissa said...

berdebar tengok ni..

cantekk said...

ish.....
satu produksi tanggung...

diana said...

saya pun tak bekenan la macam ni..
apa punye melawak la..
kalau dah jadi gini sapa nak tanggung...

Latifah said...

pucat sekejap~~